Μυστήριο 76 Don’t Look Back


Μυστήριο 76 Don’t Look Back

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης παρουσιάζει από τις 19 έως τις 29 Μαΐου το Μυστήριο 76 Don’t Look Back, τη νέα πρωτότυπη δημιουργία του Γιάννη Χουβαρδά.

Συντελεστές:

Σύλληψη | Κείμενο | Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Συνεργασία στη δραματουργία: Έρι Κύργια
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου
Σχεδιασμός φωτισμού: Χριστίνα Θανάσουλα
Κίνηση: Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Σχεδιασμός ήχου: Κώστας Μιχόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη Α: Χαρίκλεια Πετράκη
Βοηθός σκηνοθέτη Β: Νεφέλη Βλαχοπαναγιώτη
Βοηθός σκηνοθέτη Γ: Δέσποινα Λάρδη
Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Ζούλια
Βοηθός ενδυματολόγου: Βασιλική Σουρή
Ηχοληψία-Μίξη: Κώστας Μπώκος
Στούντιο Ηχογράφησης: Studio 19
Οργάνωση παραγωγής: Two Monkeys Productions | Δήμητρα Δερνίκου
Stage Manager: Μαρίτα Βλασσοπούλου
Ερμηνευτές: Γιάννης Βογιατζής, Στεφανία Γουλιώτη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Κώστας Κορωναίος, Έκτορας Λυγίζος, Ράνια Οικονομίδου, Παντελής Παπαδόπουλος, Δημήτρης Παπανικολάου, Καλλιόπη Σίμου, Αποστόλης Τότσικας, Πηνελόπη Τσιλίκα, Σπύρος Ντόγκας, Κωνσταντίνα Βέρρου

Πληροφορίες:

Πρεμιέρα: Παρασκευή 19 Μαΐου
Χώρος: Αποθήκες Παλαιού Ελαιουργείου (Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα)
Σημείο συγκέντρωσης: Αναψυκτήριο (παράκτιο μέτωπο)
Ημέρες: 19, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 Μαΐου
Ώρες: 21:00 (προσέλευση: 20:30) & 23:00 (προσέλευση: 22:15)
(Για τεχνικούς λόγους, δεν θα είναι δυνατή η είσοδος στην παράσταση μετά το πέρας των ωρών
προσέλευσης)
Διάρκεια: 100 λεπτά (θα προηγηθεί εισαγωγική ολιγόλεπτη ενημέρωση και προετοιμασία του κοινού)
Ανώτατος αριθμός θεατών ανά παράσταση: 35 άτομα
Τιμές εισιτηρίων: γενική είσοδος 15€, μειωμένο 10€ (φοιτητές, 65 άνω), ατέλειες (άνεργοι, ΑμΕΑ
και συνοδοί, ηθοποιοί) 5€
Προπώληση: ticketservices.gr
Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 18 ετών

L’ heure de l’ horreur ou le malheur du Bonheur ή
Πώς φαντάστηκα τον Άδη
Στ’ όνειρό μου ένα βράδυ.

Οι τρεις αποθήκες του Παλαιού Ελαιουργείου μεταμορφώνονται στο ερειπωμένο Hotel Spectre με τα φαντάσματα των μυθικών εραστών Ορφέα και Ευρυδίκης να «ζωντανεύουν» τις μοιραίες στιγμές του έρωτά τους. Μια πρωτόγνωρη ονειρική διαδρομή που καταργεί τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ κοινού και ερμηνευτών, καλώντας τους θεατές να λάβουν κρίσιμες αποφάσεις σε κομβικά σημεία της περιήγησής τους.

Ανάμεσα στο θρίλερ, την επιστημονική φαντασία και τη μεταφυσική περφόρμανς, το Μυστήριο 76 Don’t Look Back εκκινεί από τη μοναδική προϋπόθεση που επέβαλε ο άρχων του Κάτω Κόσμου, Πλούτωνας, στον Ορφέα για να φέρει ξανά την αγαπημένη του Ευρυδίκη στον κόσμο των ζωντανών: Μην κοιτάξεις πίσω. Παράλληλα, αντλεί έμπνευση από άλλες διάσημες τραγικές ιστορίες αγάπης, όπως τις αποτύπωσε ο κινηματογράφος, το θέατρο, η ποίηση, η μουσική, ο χορός, οι εικαστικές και άλλες μορφές τέχνης.

Το κοινό εισέρχεται σε ένα λαβυρινθώδες ξενοδοχείο-φάντασμα, το Hotel Spectre, ξεκινώντας μια πορεία «καθόδου» προς τον Άδη. Ακολουθεί τις ονειρικές μορφές που εμφανίζονται, δρουν και εξαφανίζονται, που το παρασύρουν να βιώσει από πολύ κοντά τις δικές του εμπειρίες. Όλα αυτά τα πρόσωπα, που υπήρξαν κάποια στιγμή της ζωής τους ένας Ορφέας ή μία Ευρυδίκη, είναι πλέον τα απομεινάρια ενός τραγικού, ανεκπλήρωτου ή αλύτρωτου έρωτα. Ενός έρωτα που γεννήθηκε και πέθανε μέσα στο Hotel Spectre αφήνοντας το «θύμα» –και πολλές φορές και τον «θύτη»– ακρωτηριασμένους, σαν άυλες οπτασίες να περιφέρονται στους χώρους του «ξενοδοχείου», χωρίς δυνατότητα επαφής ή οποιασδήποτε επικοινωνίας με το ταίρι τους, κάποιες φορές ορατό στο κοινό, αλλά ποτέ στους ίδιους.

Στη διάρκεια αυτής της διαδρομής ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει στην «αποφράδα στιγμή» που συνέβη το μοιραίο – ο φόνος, η αυτοκτονία, ο οδυνηρός χωρισμός, η θανατηφόρα αρρώστια, η προδοσία, η τρέλα, ακόμα και μια αναπάντεχη ή ανεξήγητη εξαφάνιση. Το φάντασμα κάθε ήρωα επιστρέφει ξανά και ξανά, χωρίς τέλος, χωρίς κάθαρση, σαν σε επαναλαμβανόμενη τιμωρία, στον τόπο και τον χρόνο του «εγκλήματος», ψάχνοντας το χαμένο του άλλο μισό, επαναβιώνοντας το γεγονός που τον οδήγησε στην κατάσταση αυτής της «αιώνιας αιχμαλωσίας». Ο χώρος και ο χρόνος χάνουν τη συνήθη τους μορφή και σαν σε όνειρο το συνειδητό παραχωρεί τη θέση του στο υποσυνείδητο. Η φαντασία γίνεται κυρίαρχη και όλα μπορούν να συμβούν.

Αυτή η παραγωγή δεν έχει καμία ομοιότητα με το έργο Don’t Look Back (2003 – 2008) του αγγλικού θιάσου dreamthinkspeak.

Χρήσιμες πληροφορίες

-Στη διάρκεια της παράστασης όλοι οι θεατές θα φορούν μάσκα (μιας χρήσης), που θα τους διατεθεί κατά την προσέλευσή τους στο σημείο συνάντησης.
-Για τεχνικούς λόγους που αφορούν την ομαλή διεξαγωγή της παράστασης, όλοι οι θεατές θα παραδώσουν το κινητό τους τηλέφωνο πριν από την έναρξη της παράστασης και θα το παραλάβουν αμέσως μετά με επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας ή αντίστοιχου εγγράφου ταυτοποίησης.
-Η παράσταση είναι στα ελληνικά χωρίς υπέρτιτλους σε ξένη γλώσσα.
-Συνιστάται στους θεατές να φορούν άνετα παπούτσια, καθώς σε μεγάλο μέρος της παράστασης θα είναι όρθιοι και θα υπάρχει κίνηση ανάμεσα στους χώρους διεξαγωγής της παράστασης.
-Η παράσταση είναι προσβάσιμη σε ΑμΕΑ.

 

Θεματικός Άξονας

Άνθρωποι - Κοινωνία

Ο πρώτος άξονας διατρέχει το νήμα της εξέλιξης της κοινωνίας από την αρχαιότητα ως σήμερα, προκειμένου να συνδέσει το αλλότριο με το οικείο, να ανακαλύψει κρυμμένες πτυχές, μνήμες και στοιχεία πολιτισμικής ποικιλομορφίας. Ο θεματικός άξονας Άνθρωποι | Κοινωνία εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η ευρωπαϊκή κοινωνία, στη συμπερίληψη, στον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε ο ένας με τον άλλο, μέσα από τις τρεις θεματικές έννοιες «Ευρώπη των πολιτών», «Ευρώπη, κόρη του Φοίνικα», «Ανθρώπινα μυστήρια».

PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME
PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME

Μυστήριο 15 Το Ανοιχτό Μουσείο

Γιατί η Ελευσίνα Σήμερα; Από τη Μελαγχολία στο Όραμα.
Ένα πολυεπίπεδο εκθεσιακό έργο από τη Βάνα Ξένου που αναδεικνύει τα πολλαπλά αφηγήματα της Ελευσίνας

NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS
NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS
THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
What's on
Days
Hours
Minutes