Μία περιπλάνηση στις νοητές μουσικές πόλεις των αντιθέσεων μέσα από επιλεγμένα έργα του 21ου αιώνα για δύο πιάνα. Ανάμεσά τους μία νέα ανάθεση, μία μεταγραφή ενός κοντσέρτου, μία μεταγραφή ενός έργου για τέσσερα χέρια, μουσικό θέατρο, κίνηση και λόγος. Μία διαδρομή μέσα από την ώριμη γλώσσα των συνθετών υπό την ματιά του νεοσύστατου ντουέτου.
Με αφετηρία την πόλη Άντρια από το βιβλίο “Αόρατες πόλεις” του Italo Calvino, οι ερμηνεύτριες παρατηρούν τη σύνδεση των έργων με ορισμένες από τις ιδιαίτερες πόλεις του συγγραφέα. Όπως κάθε πόλη γεννιέται η μία μέσα από την άλλη, έτσι και στα μουσικά κείμενα τα ποικίλα μοτίβα αντικατοπτρίζονται μεταξύ των δύο οργάνων δημιουργώντας αντηχήσεις. Ρυθμοί, μελωδικές γραμμές, διευρυμένες τεχνικές, βήματα και λόγος σε ένα κυνηγητό μουσικών θεμάτων, άλλοτε απομακρυσμένων και άλλοτε ρεαλιστικών, προκαλούν την αίσθηση ενός αέναου παλμού που διαστέλλεται και αμβλύνεται.
Ένα οδοιπορικό σε πόλεις αόρατες και πραγματικές, πόλεις φιλόξενες και περίεργες, πόλεις με αποκρυπτογραφημένους χάρτες και μυστικές διαδρομές που ζωντανεύουν στα χέρια των δύο νέων ερμηνευτριών, πόλεις σταθμοί στην πορεία της σύγχρονης μουσικής.
Λυδία Λινάρδου & Ηρώ Μενέγου
Το ντουέτο δημιουργήθηκε το 2022 στα πλαίσια του ετήσιου σεμιναρίου “Το Πιάνο στον 20ο & 21ο αιώνα” με συντονίστρια τη Λορέντα Ράμου στο Ωδείο Αθηνών. Μεταξύ άλλων έργων του σύγχρονου ρεπερτορίου έχουν μελετήσει και ερμηνεύσει έργα συνθετών από την Ελλάδα, την Αμερική και τη Ρουμανία. Έχουν εμφανιστεί σε συναυλίες στο Ωδείο Αθηνών, στο Δημοτικό Ωδείο Πυλαίας Χορτιάτη στη Θεσσαλονίκη και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
_____________________
Λυδία Λινάρδου
Η Λυδία Λινάρδου είναι πιανίστα και μουσικοπαιδαγωγός. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελευσίνα. Εξειδικεύεται στο σύγχρονο ρεπερτόριο του πιάνου (20ός και 21ος αιώνας), ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την έρευνα νέων διδακτικών μεθόδων για τη μουσική εκπαίδευση πολυπολιτισμικών και ευπαθών πληθυσμών. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2018 πήρε το Δίπλωμα Πιάνου (Άριστα Παμψηφεί και Α΄ Βραβείο). Επίσης, έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στα Ανώτερα Θεωρητικά της Μουσικής με τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και Φυγής. Παράλληλα, σπούδασε πιάνο στην École Normale De Musique de Paris, όπου απέκτησε το Πτυχίο Ερμηνείας Brevet d’Execution. Το 2021 ολοκλήρωσε στο Conservatorium του Μάαστριχτ στην Ολλανδία τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη μουσική εκπαίδευση και στο πιάνο. Σήμερα εργάζεται ως μουσικός παιδαγωγός και δασκάλα πιάνου σε ιδιωτικά σχολεία και στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ελευσίνας. Έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια πιάνου, σύγχρονης μουσικής και μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με διεθνούς φήμης πιανίστες, όπως οι Λορέντα Ράμου, Δόμνα Ευνουχίδου, Κάρολος Ζουγανέλης, Διονύσης Μαλλούχος, Sebastián Colombo, Katia Veekmans, Katia Lebedeva, Joop Celis, Vladimir Viardo, David Lively, Balázs Szokolay, Klára Würtz κ.ά. Τέλος, έχει εμφανιστεί ως σολίστ αλλά και ως μέλος σε σύνολα μουσικής δωματίου, σε συναυλίες κλασικής και σύγχρονης μουσικής στην Ελλάδα και στην Ολλανδία, όπως στο Φεστιβάλ Αισχύλεια στην Ελευσίνα, στο φεστιβάλ Νύχτες Κλασικής Μουσικής του Μάαστριχτ, σε συναυλίες σύγχρονης μουσικής στο Ωδείο Αθηνών κ.ά.
Ηρώ Μενέγου
Η Ηρώ Μενέγου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Έχει λάβει Δίπλωμα Πιάνου με βαθμό «Άριστα Παμψηφεί και Β΄ Βραβείο» από το Ωδείο Αθηνών και την τάξη Ερατώς Αλακιοζίδου. Σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά στο Δημοτικό Ωδείο Θέρμης (τάξη Ευαγγελίας Κατέλη), λαμβάνοντας τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας με Άριστα, και κοντραμπάσο με τον Γιάννη Πολυμενέρη. Έχει παρακολουθήσει master classes πιάνου, μουσικής δωματίου και σεμινάρια Ανώτερων Θεωρητικών μεταξύ άλλων με τους Florent Boffard, Paulo Alvares, Piero Rattalino, Geoffrey Madge, Javier Negrín, Seniz Duru, Μερόπη Κολλάρου, Ερμή Θεοδωράκη, Αλέξανδρο Μαρκέα, Λητώ Θώμου, Bασίλη Κίτσο, Παναγιώτη Αδάμ, ενώ συμμετείχε ενεργά στο Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής Συνθέρμεια στη Θεσσαλονίκη και στο σεμινάριο μουσικού θεάτρου Enumerations του Γιώργου Απέργη στο Ωδείο Αθηνών. Από το 2019 είναι ενεργό μέλος του ετήσιου κύκλου σεμιναρίων «Το πιάνο στον 20ό και 21ο αιώνα» με τη Λορέντα Ράμου.
Είναι ιδρυτικό μέλος του Pythia Trio και του Metheξis Ensemble με προσανατολισμό στη σύγχρονη μουσική, και του ενόργανου συνόλου κινηματογραφικής μουσικής Bouche Fermée. Συνεργάζεται με νέους συνθέτες ερμηνεύοντας συχνά πρώτες εκτελέσεις των έργων τους, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2018 διοργάνωσε για πρώτη φορά το Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής «Women Composing in the Balkans» στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, το οποίο είχε προταθεί για το Βραβείο Καινοτομίας 2019 στη διεθνή μουσική έκθεση Classical:NEXT. Έχει εμφανιστεί σε μουσικά φεστιβάλ και συναυλίες στην Αυστρία, στο Βέλγιο, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ελβετία, στην Ιταλία, στην Κύπρο, στην Ολλανδία και στη Ρουμανία, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία συνδυάζει τη μουσική και το θέατρο, εργαστήρια σχετικά με το σύγχρονο πιανιστικό ρεπερτόριο για νέους σπουδαστές και ευρωπαϊκά προγράμματα σχετικά με την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μουσικών παιδαγωγών. Είναι απόφοιτη του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ και δραστηριοποιείται στον τομέα της πολιτιστικής διαχείρισης (Cyprus New Music Festival, Taratsa International Film Festival, Φεστιβάλ Μονής Πάου, Music Diaries, κ.ά). Το 2018-2020 επιλέχθηκε ως υπότροφος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Μουσικής ανάμεσα σε επτά νέους μουσικούς από την Ευρώπη. Διδάσκει πιάνο και θεωρητικά στο Δημοτικό Ωδείο Πυλαίας Χορτιάτη και είναι εκπρόσωπος του ωδείου ως Coordinator for International Relations στο ευρωπαϊκό δίκτυο μουσικών ακαδημιών AEC. Το 2023 ανέλαβε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Ωδείου του Κολεγίου ΔΕΛΑΣΑΛ Θεσσαλονίκης.