Μυστήριο 11 Ma


Μυστήριο 11 Ma

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης παρουσιάζει από την 1η έως τις 13 Σεπτεμβρίου τη νέα δημιουργία του Romeo Castellucci, το Μυστήριο 11 ΜΑ. Δύο χιλιάδες χρόνια μετά τα Ελευσίνια Μυστήρια ο διεθνώς καταξιωμένος Ιταλός σκηνοθέτης συστήνει μια σύγχρονη τελετουργία στο πλαίσιο μιας site specific περφόρμανς ειδικά σχεδιασμένης για τον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας.

Συντελεστές:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Romeo Castellucci
Μουσική Σύνθεση: Demetrio Castellucci
Χορογραφία: Gloria Dorliguzzo
Συνεργάτιδα στη Δραματουργία: Lucia Amara
Βοηθός Σκηνοθέτη: Silvano Voltolina
Βοηθός Χορογράφου: Camilla Neri
Υπεύθυνη Παραγωγής: Giulia Colla
Τεχνική Διεύθυνση: Eugenio Resta
Σχεδιάστρια Κοστουμιών: Chiara Venturini
Γλυπτά: Plastikart Studio (Istvan Zimmermann & Giovanna Amoroso)
Οργάνωση Παραγωγής: SOCIETAS (IT) & TOOFAREAST (GR)

Πρωταγωνιστεί ο Filippo Addamo

Συμμετέχουν: Ελένη Βεργέτη, Χρυσή Βιδαλάκη, Ιωάννα Χλόη Βούλγαρη, Στεφανία Γώγου, Αλεξία Δημητρακούλια, Κατερίνα Δουβή, Πένυ Ελευθεριάδου, Ελένη Ζαφείρη, Κατερίνα Καλοχριστιανάκη, Στέλλα Καπετάνιου, Δάφνη Καφετζή, Γαβριέλα Κοκκίνη, Πολένα Κόλια Πέτερσεν, Ηρώ Κόντη, Χριστιάνα Κοσιάρη, Κωνσταντίνα Κουτσαυτάκη, Ειρήνη Κυριακού, Αθηνά Κυρούση, Λώρα Μαμάκου, Ειρήνη Μάστορα, Αφροδίτη Μιχαηλίδου, Φαίδρα Νταϊόγλου, Κρίστυ Παπαδοπούλου, Κατερίνα Παπανδρέου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου,  Αντωνία Πιτουλίδου, Σεραφίνα Σιδέρη, Μάρω Σταυρινού, Ραφαέλα Τσομπανούδη, Μαρία Ψαρολόγου, Ερωφίλη Παναγιωταρέα

Κοριτσάκια: Αθηνά Μακρή, Μαρία Πασά, Αιμιλία Ρούση, Θεανώ Χριστινάκη

Μουσικοί: Ρενάτο Κούσης, Μενέλαος Μωραΐτης, Σπύρος Τζέκος, Άγγελος Χρηστάκης

Συνεργάτιδα της 2023 Ελευσίς – εισηγήτρια για το έργο του Romeo Castellucci Δηώ Καγγελάρη

Συντονισμός Έργου (2023 Ελευσίς) : Ισαβέλλα-Δήμητρα Καρούτη, Προϊσταμένη Τμήματος Υποστήριξης Γενικού Καλλιτεχνικού Διευθυντή

Πληροφορίες:

Πότε: 1-13 Σεπτεμβρίου (εκτός από Δευτέρα 4 & 11 Σεπτεμβρίου)
Σημείο προσέλευσης: Παλαιό Δημαρχείο Ελευσίνας
Χώρος: Αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας
Ώρα προσέλευσης: 18:30

H είσοδος δεν είναι δυνατή μετά την έναρξη της παράστασης.

Διάρκεια: 60 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 25 € γενική είσοδος, 15 € φοιτητικό, 65+, άνεργοι, ΑμεΑ & συνοδοί (Στην τιμή του εισιτηρίου συμπεριλαμβάνεται η είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο)

Έναρξη προπώλησης: 1η Αυγούστου
Προπώληση εισιτηρίων: online: www.ticketservices.gr, τηλεφωνικά: 2107234567, εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Ειδική παράσταση για τους κατοίκους της Ελευσίνας: 5 Σεπτεμβρίου
Ημερομηνία έναρξης πώλησης των εισιτηρίων : Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023
Τιμή εισιτηρίου: 15 €

Η παράσταση είναι περιπατητική. Βάσει των κανόνων που διέπουν τους αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και για την ασφαλή μετακίνηση των θεατών (το έδαφος είναι κατά τόπους βραχώδες, με χώμα και χαλίκι, ανισόπεδα μαρμάρινα και ξύλινα σκαλοπάτια κ.ο.κ.) συνιστάται στους θεατές να φορούν άνετα ρούχα και υποδήματα που διασφαλίζουν την ομαλή τους κίνηση και δεν προκαλούν φθορά στα μνημεία (βλ. τακούνια).

Προπώληση εισιτηρίων αποκλειστικά από το Παλαιό Δημαρχείο Ελευσίνας (Δευτέρα έως Παρασκευή –εκτός Τρίτης– 17:00-21:00 & Σάββατο – Κυριακή 12:00-20:00 | Απαραίτητη η επίδειξη λογαριασμού ΔΕΚΟ και ταυτότητας/διαβατηρίου για την πιστοποίηση μόνιμης κατοικίας.

Η παράσταση πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη χρήση φυσικού φωτός. Καθώς η ορατότητα σταδιακά θα μειώνεται, οι θεατές θα πρέπει να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του προσωπικού και να μην παρεκκλίνουν από την καθορισμένη διαδρομή.

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 14 ετών

Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αμαξίδια και ΑμεΑ με σοβαρές δυσκολίες μετακίνησης.

Δεν επιτρέπεται:

Το κάπνισμα και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών.

Sponsors

Μια παραγωγή της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Με την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής

Το Μυστήριο 11 MA υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU

Greece 2.0 NextGeneration Black outline gr

MA. Ένας μονολεκτικός τίτλος που ερμηνεύεται πολυγλωσσικά: στην πρώτη λέξη ενός βρέφους που καλεί τη μητέρα του, στη ρίζα του όρου «μήτρα» (matrice) που ανοίγεται στη γη για να δημιουργήσει, αλλά και στο εκμαγείο που θα δώσει μορφή στην ύλη, όταν πια έρθει το τέλος της. Ένα επιφώνημα αντίρρησης, αντίθεσης αλλά και ένα ορκωτικό μόριο που συστήνει επίκληση στα θεία.

Ο πρωταγωνιστής του Castellucci είναι ένας μητροκτόνος που δεν είναι Έλληνας, αλλά ξένος. Η είσοδός του στον αρχαιολογικό χώρο υπονομεύει και ανατρέπει την αρχική λατρεία, η οποία απαγόρευε τη συμμετοχή στα Ελευσίνια Μυστήρια σε όσους είχαν λερώσει τα χέρια τους με αίμα. Το να σηκώσεις χέρι στη μάνα ισοδυναμούσε με ανατροπή της τάξης του σύμπαντος − αφού η μάνα γεννά, η μάνα μπορεί και να σκοτώσει· ενώ το τέκνο, που δεν μπορεί να γεννήσει τη μάνα, δεν μπορεί ούτε να τη σκοτώσει. Οι βάρβαροι απαγορευόταν να συμμετέχουν επειδή η γλώσσα τους είναι περιορισμένη, κι έτσι δεν κατέχουν τον λόγο (discourse), τις λέξεις και τη σιωπή· δεν κατέχουν ούτε την έννοια του ρυθμού, που κατανέμει νοήματα, προσδοκίες, παλμούς και παύσεις, το μέτρο που περιορίζει και διατάζει το χάος.

Χωρίς να στρέφεται σε μια αρχαιολογικά τυπολογική αναπαράσταση του αρχαϊκού τελετουργικού, ούτε σε μια σύγχρονη επανερμηνεία και επαναδιατύπωση της ιστορίας των Ελευσινίων Μυστηρίων, ο Romeo Castellucci τοποθετεί στο επίκεντρο τους αμύητους, τους βάρβαρους και τους μητροκτόνους για να αναδείξει τους συμβολισμούς και την αλληγορική διάσταση της δραματουργίας.

Στην ακατάλυτη σιωπή του αρχαιολογικού χώρου, χωρίς τη χρήση αναλώσιμης ενέργειας, κάτω από το φυσικό φως του ήλιου, ο άντρας, έχοντας εκτίσει πλέον την ποινή του, διασχίζει τον ιερό τόπο. Μόνο μέσω της ιεροσυλίας, όμως, μπορεί να επανενεργοποιηθεί το ιερό. Μόνο μέσω της βεβήλωσης μπορεί να έρθει η πολυπόθητη συμφιλίωση, η συγχώρεση.

Ο πρωταγωνιστής της περφόρμανς του Romeo Castellucci είναι ένας μητροκτόνος που επίσης δεν είναι Έλληνας, δηλαδή είναι ξένος. Το δράμα επανενεργοποιεί τις προγονικές και σύγχρονες εντάσεις σε σχέση με τη γη, τις ίδιες εντάσεις που κάποτε έδωσαν μορφή στα Μυστήρια της Δήμητρας. Αυτές αντανακλούν τη σημερινή εκμετάλλευση της Μητέρας Γης από την ανθρωπότητα, αλλά περιέχουν και μια πρόθεση επανόρθωσης. Κάτω από το φως του ήλιου, χωρίς τη χρήση αναλώσιμης ενέργειας ή τεχνολογικής κατασκευής, η περφόρμανς εξελίσσεται σε μια νηφάλια σύγχρονη τελετουργία όπου ο πρωταγωνιστής περιβάλλεται από πληθώρα τραγουδιών που εκτελούνται ζωντανά με σκοπό να επανενεργοποιήσει τον δεσμό του με τη μητέρα του. Αυτή η νέα παραγωγή και δημιουργία του Romeo Castellucci, η οποία θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς, είναι μια περιπατητική εμπειρία/περφόρμανς ειδικά σχεδιασμένη για τον αρχαιολογικό χώρο της πόλης της Ελευσίνας. Αυτό το τελευταίο έργο του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη θα παρουσιαστεί έντεκα φορές, μία από τις οποίες θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένη στους κατοίκους της Ελευσίνας.

Με την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής.

Θερμές ευχαριστίες: στην Χριστίνα Μερκούρη, Διευθύντρια της ΕΦ.Α.Δ.Α. και στην Ευσταθία Ανέστη, Αρχαιολόγο της ΕΦ.Α.Δ.Α., τη Δρ Ελένη-Εύα Τουμπακάρη, υπεύθυνη του έργου της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων στην Ελευσίνα καθώς και στο σύνολο του προσωπικού φύλαξης του Αρχαιολογικού χώρου Ελευσίνας.

PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME
PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME

Μυστήριο 20 P. A. Initiator - Αφηγηματική Αρχαιολογία Ι Η Προβολή

Η πρώτη δημόσια προβολή ενός Ντοκιμαντέρ της πρωτοποριακής περφόρμανς -μιας επιτόπιας ερευνητικής συνομιλίας με τον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της πόλης- στο Σινέ Ελευσίς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και Μιχαήλ Μαρμαρινού


Fabrikage - Μια πολυμεσική έκθεση

Μία πολυμεσική έκθεση για τη βιομηχανική κληρονομιά και τα ίχνη της στον αστικό ιστό, τις τοπικές κοινότητες και τον πολιτισμό


NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS
NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS
THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
What's on
Days
Hours
Minutes