Νέα

Esercizi per un manifesto poetico by Collettivo Mine

Μυστήριο 25 _ Spring Forward: Το Αναλυτικό Πρόγραμμα

15.04.2022

Η 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, σε συνεργασία με τον καλλιτεχνικό οργανισμό DAN.C.CE UNITIVA και την ευρωπαϊκή πλατφόρμα Aerowaves, φιλοξενεί από την Πέμπτη 28 Απριλίου έως την Κυριακή 1 Μαΐου στην Ελευσίνα το Spring Forward, τη μεγαλύτερη γιορτή του σύγχρονου χορού. Η επετειακή διοργάνωση θα ρίξει αυλαία την 1η Μαΐου στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, το Gran Bolero, σε χορογραφία του σπουδαίου Ισπανού χορογράφου Jesús Rubio Gamo. Αντί αντιτίμου εισόδου, η 2023 Ελευσίνα καλεί το κοινό να στηρίξει το Κέντρο Αγάπης Ελευσίνας, έναν φορέα ο οποίος παρέχει ψυχοκοινωνική υποστήριξη στα παιδιά και τις οικογένειες του Θριασίου Πεδίου που αντιμετωπίζουν κοινωνικό αποκλεισμό. 

Η είσοδος σε όλες τις παραστάσεις του Spring Forward είναι δωρεάν.
Απαραίτητη η προκράτηση θέσεων από 18 Απριλίου μέσω viva.gr

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Καθ’ όλη τη διάρκεια του Spring Forward:
Α) Δωρεά στο κουτί συνεισφοράς στην Ελαιουργική 
Β) Δωρεά στο κουτί συνεισφοράς ή μέσω POS στο Παλαιό Ελαιουργείο.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Suiyoubaion από την Ayano Yokoyama (Ιαπωνία)
17:00-17:20  | 2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

‘CHOREOMANIACS’ από την Simona Deaconescu (Ρουμανία)
18:00-18:40 | Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

‘Some choreographies’ από τον Jacopo Jenna (Ιταλία)
19:00-19:40 | Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

‘Soirée d’études’ από τον Cassiel Gaube (Βέλγιο)
21:45-22:25 | Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

‘Call Alice’ από την ομάδα Temporary Collective/Tereza Ondrová (Τσεχία)
11:00-11:40 | Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

‘Open Drift’ από τον Philippe Kratz (Ιταλία)   
11:50-12:05 | Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

Plastic Bag από την Yulia Arsen (Ρωσία)  (αποσύρθηκε ως συνέπεια του πολέμου στην Ουκρανία)
12:20-13:00 | 2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

‘Treatment of Remembering’ από τους Sabina Bočková, Johana Pocková, Inga Zotova-Mikshina /POCKETART collective (Τσεχία)
15:00-15:40 | Παλαιό Ελαιουργείο, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα

1℃’ από την ομάδα Q Company (Νότια Κορέα)       
18:00-18:40 | 2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

‘The Very Last Northern White Rhino’ από τον Gastón Core (Ισπανία)
19:00-19:40 | Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

‘Warping Soul’ από τον Andreas Hannes (Netherlands)
21:45-22:05 | Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Παράλληλη δράση:
Μυστήριο 91 _Magnetic Dance (Ανοιχτή Πρόβα για το Κοινό)
Iannis Zannos |
με την συμμετοχή των Ναταλί Μάνδηλα, Τάσος Παππάς-Πετρίδης, Jun Takahashi και Asayo Hisai, Haruka Hirayama (συνθέτης/computer music professor), Hideaki Isobe (sound artist)
16:00-18:00 | 7ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας, Επισμηναγού Νίκου Νέζη 56, Ελευσίνα

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

‘Me, My non-Self and I’ από την Rima Pipoyan (Αρμενία)
11:00-11:30 | Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

‘Beings’ από τον WANG Yeu-kwn/Shimmering Productions (Ταϊβάν)         
11:35-12:05 | Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

‘Never Twenty One’ από την ομάδα Compagnie Vivons/Smail Kanouté (Γαλλία)            
12:30-13:05 | 2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

Movers Platform #3 επιμέλεια από τον Hiroaki Umeda (Ιαπωνία/Κορέα/Ελλάδα)
15:00-15:30 | Πλατφόρμα, Κανελλοπούλου (Δίπλα στο θερινό σινεμά της Κινηματογραφικής Λέσχης)

‘Cold Hawaii’ από την Sigrid Stigsdatter Mathiassen (Ολλανδία)
18:00 -18:30  | Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

‘Pas de deux’ από την ομάδα Cie AMA/Anna-Marija Adomaityte (Λιθουανία/Ελβετία)           
19:00-19:40 | Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα  

‘Esercizi per un manifesto poetico’ από την ομάδα Collettivo Mine (Ιταλία)
21:45-22:25 | Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα    

Παράλληλη δράση:
Μυστήριο 91 _Magnetic Dance (Ανοιχτή Πρόβα για το Κοινό)
Iannis Zannos |
με την συμμετοχή των Ναταλί Μάνδηλα, Τάσος Παππάς-Πετρίδης, Jun Takahashi και Asayo Hisai, Haruka Hirayama (συνθέτης/computer music professor), Hideaki Isobe (sound artist)
16:00-18:00 | 7ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας, Επισμηναγού Νίκου Νέζη 56, Ελευσίνα

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΜΑΪΟΥ

‘the pleasure of stepping off a horse when it’s moving at full speed’ από την Courtney May Robertson (Ολλανδία)    
11:00-11:15 | 2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

‘Comme un symbole (forme courte)’ από την ομάδα Cie Al-Fa/Alexandre Fandard (Γαλλία)          
11:25-11:40 | 2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

‘Vanishing Point’ από τους Dafin Antoniadou, Constantine Skourlis, Alexandros Vardaxoglou (Ελλάδα)
12:00-12:25 | Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

‘Study 4, Fandango and Other Cadences’ από την Aina Alegre (Ισπανία/Γαλλία)   
15:00-15:35 | Παλαιό Ελαιουργείο, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα

‘Deep Fake’ από το/τα Gergo D. Farkas (Ουγγαρία)
18:00 -18:40 | 2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα 

‘HOLE IN SPACE’ από τους Diego Tortelli & Miria Wurm (Γερμανία)          
18:45-19:05 | Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα              

‘Gran Bolero’ από τον Jesús Rubio Gamo (Ισπανία) | Τελετή Λήξης
21:45-23:35 | Παλαιό Ελαιουργείο, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα               

Μερικοί από τους επαγγελματίες Ισπανούς χορευτές του «Gran Bolero» εμφανίζονται γυμνοί. Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 15 ετών.

****

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Suiyoubaion από την Ayano Yokoyama (Ιαπωνία)
17:00-17:20  
2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

Ενώ οι πληροφορίες για τα μακρινά μέρη είναι πλέον εύκολα διαθέσιμες, πόσο καλά είμαστε πραγματικά σε θέση να δούμε ολόκληρη την αλήθεια; Ο ορίζοντας είναι ορατός από τόσες πολλές διαφορετικές θάλασσες, αλλά είναι πολύ μακριά για να φανταστεί κανείς τι βρίσκεται πέρα από αυτόν. Μέσα στη λασπώδη ροή των πληροφοριών, μας καταπίνει το κάθε νέο ρεύμα χωρίς να γνωρίζουμε τι είναι κρυμμένο και τι αόρατο. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε απολύτως τίποτα. Παρόλα αυτά, μέσα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες αβεβαιότητες, μπορούμε να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη. Το «Suiyoubaion» είναι ένα σόλο από το ευρύτερο έργο, με τίτλο «Sea».

‘CHOREOMANIACS’ από την Simona Deaconescu (Ρουμανία)
18:00-18:40    
Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

1518. Η πόλη του Στρασβούργου βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού. Μία επιδημία χορού ξεσπά στην κεντρική πλατεία της πόλης. Φήμες δημιουργούνται γύρω από αυτή την παράξενη έκβαση. Ένα τρελό μείγμα χιουμοριστικής ιατρικής, υπερφυσικών φαινομένων, μυκητολογίας, και λίγης μυθολογίας. Για όσους τολμούν να προχωρήσουν πέρα από τη βουή του διαδικτύου, η χορευτική επιδημία είναι έντονα εμποτισμένη με ιδέες της Χριστιανικής Εκκλησίας του Μεσαίωνα, που είναι δημοφιλείς ακόμα και σήμερα.

Το έργο «Choreomaniacs» είναι μια περφόρμανς με στοιχεία ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας, που ακολουθεί χρονολογικά τα γεγονότα που σημάδεψαν τη μαζική δυστοπική εκδήλωση του 1518 στο Στρασβούργο· μία χορευτική τρέλα που «μόλυνε» αρκετές εκατοντάδες ανθρώπους. Η περφόρμανς αμφισβητεί με χιούμορ τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε το χορό, ξεκινώντας από μία σειρά αινιγματικών μαρτυριών και γεγονότων που έχουν αποσπαστεί προσεκτικά από ιστορικά ημερολόγια. Αν πιστεύετε ότι η ψευδοεπιστήμη και τα «fake news» (ψευδείς ειδήσεις) είναι αποκλειστικά φαινόμενο του παρόντος, το έργο «Choreomaniacs» τολμά να αμφισβητήσει την πεποίθησή σας, μέσα από μία μεσαιωνική προοπτική εκλεκτικής επιστημονικής φαντασίας.

‘Some choreographies’ από τον Jacopo Jenna (Ιταλία)
19:00-19:40    
Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Το έργο «Some Choreographies» σκηνοθετεί έναν διάλογο μεταξύ της χορεύτριας Ramona Caia και μίας πολύτιμης συλλογής βίντεο με επεξεργασμένα και αναθεωρημένα στυλ χορού. Η χορογραφία εκτυλίσσεται ως μιμητική διαδικασία, μια μυριάδα θραυσμάτων που συναρμολογούνται μέσα από μία γρήγορη ακολουθία, ανασκαμμένα από την ιστορία του χορού και της περφόρμανς (όπως τα αφηγούνται ο κινηματογράφος και το διαδίκτυο), σε μία αναζήτηση για μία ευαίσθητη κινητική αποτύπωση. Η χορεύτρια ενσαρκώνει, μεταμορφώνει, συνδέει και δίνει σχήμα στο σώμα που απεικονίζεται σε αυτές τις εικόνες.

Στο δεύτερο μέρος, ένα πρωτότυπο βίντεο του καλλιτέχνη Roberto Fassone παρουσιάζει μία ακολουθία οπτικών χορογραφιών. Ένα συμβολικό τοπίο χωρίς ανθρώπινα ίχνη που αναζητά όμως μία σχέση με το σώμα επί σκηνής και αναλογίζεται την άυλη υπόσταση από την οποία είναι δομημένος ο χορός.

‘Soirée d’études’ από τον Cassiel Gaube (Βέλγιο)
21:45-22:25    
Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Το έργο «Soirée d’études» διερευνά το πλούσιο λεξιλόγιο του χορού House, μέσα από μία διαρκώς εξελισσόμενη και διευρυνόμενη σειρά μελετών. Στο έργο αυτό, ο Cassiel Gaube επεκτείνει την έρευνα που ξεκίνησε στο σόλο έργο του, με τίτλο «Farmer Train Swirl – Étude».

Η σπουδή (étude), με τη μουσική έννοια του όρου, είναι μία σύνθεση σχεδιασμένη για να εξερευνήσει τις δυνατότητες μίας συγκεκριμένης τεχνικής και να πειραματιστεί με αυτήν, κάτι που είναι παρόμοιο με τον τρόπο με τον οποίο ασκείται ο χορός House. Αντλώντας από αναγνωρισμένες κινήσεις, ο χορευτής αναζητά παραλλαγές αυτών των βημάτων και εφευρετικούς τρόπους έκφρασής τους. Αυτή η κοινή γνώση επιτρέπει στους ανθρώπους να διαβάζουν ο ένας τις κινήσεις του άλλου. Μαζί με χορευτές έμπειρους στο street dance, ο Gaube επιδιώκει να αποκαλύψει την παιδεία που απαιτεί και εκφράζει αυτή η πρακτική.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

‘Call Alice’ από την ομάδα Temporary Collective/Tereza Ondrová (Τσεχία)       
11:00-11:40                
Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

Δύο γυναίκες, και οι δύο χορεύτριες, και οι δύο στην ίδια ηλικία, λέγεται ότι έχουν μία αξιοσημείωτη σωματική ομοιότητα. Αρχικά, δεν έχουν ιδέα η μία για την άλλη. Ίσως απλά έχουν ακούσει ότι όλοι έχουν κάπου έναν σωσία. Είναι δυνατόν να βρούμε απαντήσεις μέσω ενός άλλου ατόμου; Τι μας κάνει να ταυτιζόμαστε και να συνδεόμαστε με τους άλλους και με τον εαυτό μας; Η Tereza Ondrová και η Francesca Foscarini ταλαντεύονται σε ένα ταξίδι ανάμεσα σε ένα ντοκιμαντέρ και σε μία οικεία δήλωση, στο κοινό τους έργο· αγγίζουν μία σειρά από θέματα, όπως ο γυναικείος ψυχισμός και οι αλλαγές του, η μοναξιά, η ευαλωτότητα και, τέλος η αποδοχή της κατάστασης στην οποία βρίσκονται σήμερα οι παραστατικές τέχνες. Και, παρόλο που αυτές οι δύο γυναίκες δε γνωρίζονται μεταξύ τους, μπορούν να μοιραστούν έναν συναισθηματικό δεσμό που ξεπερνά τα γεωγραφικά σύνορα;

‘Open Drift’ από τον Philippe Kratz (Ιταλία)
11:50-12:05    
Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

Δύο όντα επιπλέουν στην ανοιχτή θάλασσα, περιπλανώμενα όλο και πιο κοντά, αφήνοντας τα ρεύματα να αποφασίσουν που θα τα οδηγήσουν στη συνέχεια. Έχοντας επίγνωση της μοίρας τους, αλλά με αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα ως προς τον προσανατολισμό τους, φαίνονται αποφασισμένα να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη συνάντηση. Γνωρίζουν ότι είναι μαζί κατά τύχη, αλλά και ότι, για αυτή τη σύντομη χρονική στιγμή, είναι οι μόνοι μάρτυρες της ύπαρξης το ένα του άλλου, πριν απομακρυνθούν και μεταμορφωθούν προς το καλύτερο.

Η μετάβαση, η μετάδοση και ο κοινός χώρος αποκτούν έναν ιδιαίτερο και καθοριστικό ρόλο στο «OPEN DRIFT». Με αφετηρία το εμβληματικό σόλο «Ο Θάνατος του Κύκνου» της Άννα Πάβλοβα το 1905, σε χορογραφία Michel Fokine, πρόκειται για μία νέα εκδοχή ενός παλιού μοτίβου, στο οποίο δύο νέοι περφόρμερ μας υπενθυμίζουν τον ενθουσιασμό και τη μαγεία που μπορεί να φέρει μια νέα αρχή.

Plastic Bag από την Yulia Arsen (Ρωσία)  (αποσύρθηκε ως συνέπεια του πολέμου στην Ουκρανία)
12:20-13:00
2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

‘Treatment of Remembering’ από τους Sabina Bočková, Johana Pocková, Inga Zotova-Mikshina /POCKETART collective (Τσεχία)
15:00 – 15:40
Παλαιό Ελαιουργείο, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα

«Φαντάσου πως αναπνέεις».

Η φύση είναι νεκρή και δεν υπάρχει επιστροφή. Θυμάσαι πώς ήταν όταν μπορούσαμε να αναπνεύσουμε μαζί; Όταν μπορούσαμε να βουτήξουμε τα πόδια μας στο γρασίδι; Όταν έπεφταν πάνω μας οι σταγόνες της βροχής; Τρεις περφόρμερ καθοδηγούν το κοινό μέσα από μία τελετουργία μνήμης σε μία εποχή που ο φυσικός κόσμος, εξαντλημένος από την ανθρωπότητα, δεν υπάρχει πια.

Μέσα από μία τεχνητή απομίμηση του σύμπαντος, προβληματίζονται για την ολοένα αυξανόμενη αντικατάσταση της φύσης από το δομημένο περιβάλλον. Το έργο «Treatment of Remembering» μας ενθαρρύνει να κοιτάξουμε μέσα μας και να ξυπνήσουμε ξεχασμένες αναμνήσεις. Εστιάζει την προσοχή μας στη μοναδικότητα των φυσικών και συναισθηματικών εμπειριών που συνδέονται με τη φύση. Η μινιμαλιστική χορογραφία και η σκηνογραφία δημιουργούν μια αίσθηση διαχρονικότητας, που συμπληρώνεται από μία σύνθετη και ευαίσθητη μουσική σύνθεση και έντονες καταστάσεις φωτισμού, οι οποίες προσφέρουν μία συμπυκνωμένη τοποθέτηση σχετικά με την προέλευση και την εξαφάνιση. Το έργο αυτό είναι ένα λεπτό και εκφραστικό αποκαλυπτικό όραμα, ενώ ταυτόχρονα είναι και μία διαλογιστική κοινωνική κριτική και ένας οδηγός για τη διαμόρφωση ενός νέου κόσμου.

1℃’ από την ομάδα Q Company (Νότια Κορέα)  
18:00-18:40    
2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

Τρεις γυναίκες διαρκώς πετούν, πέφτουν και ξαναπετούν. 1℃ είναι η θερμοκρασία που διαχωρίζει την παγωμένη διακοπή από τη συνέχιση της ζωής. Εδώ, οι γυναίκες ξεπερνούν την παγίδα των στάσιμων στιγμών της ζωής με μία συνεχή ροή από άλματα εις μήκος, άλματα εις ύψος και άλματα επί κοντώ, μέσα σε μία χρονική και χωρική αιωνιότητα. Αλλά, τα συναισθήματα και οι φιλοδοξίες αναδύονται από την κινητική ενέργεια των σωμάτων τους, τα οποία υψώνονται και πέφτουν, επιβεβαιώνοντας την παρουσία τους στον πραγματικό κόσμο

‘The Very Last Northern White Rhino’ από τον Gastón Core (Ισπανία)
19:00-19:40                
Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Με τη μέγιστη αισθητική απλότητα, αυτό το χορογραφικό σόλο, βασισμένο στο στυλ χορού urban dance, αμφισβητεί την ίδια τη δυνατότητα της ευτυχίας στο χάος του κόσμου.

Όταν ο δημοσιογράφος των New York Times, Sam Anderson, έμαθε για το θάνατο του τελευταίου αρσενικού βόρειου λευκού ρινόκερου, ταξίδεψε στην Κένυα για να παρατηρήσει και να αφηγηθεί λεπτομερώς την καθημερινή ζωή των δύο τελευταίων θηλυκών εκπροσώπων αυτού του είδους, το οποίο θα εξαφανιζόταν από τη γη μόλις έφευγαν από τη ζωή. Η εικόνα αυτών των ρινόκερων, οι οποίοι είχαν πλήρη άγνοια ως προς το μέλλον του είδους τους, έδωσε στο δημοσιογράφο μία αίσθηση γαλήνης, εν μέσω μίας εποχής παγκόσμιας αβεβαιότητας.

Ο Gastón Core επιδιώκει, μέσα από μία τυπική διερεύνηση διαφορετικών στυλ urban dance (Krumping, Finger Tutting, Waving, Afro…), να προσφέρει την εικόνα του Ανθρώπου –του χορευτή Oulouy– ο οποίος χορεύει επειδή ανακάλυψε ότι, όπως λέει ο Paul Valéry, έχουμε «υπερβολικά πολλή ενέργεια για τις ανάγκες μας». Έτσι, παρουσιάζει το χορό ως πλεόνασμα, ως μία γιορτή που προέρχεται από τη ζωή. Χορέψτε μέχρι εξάντλησης, χορέψτε μέχρι τέλους, γιατί ίσως δεν υπάρχει τίποτα άλλο που μπορούμε να κάνουμε.

‘Warping Soul’ από τον Andreas Hannes (Netherlands)
21:45-22:05
Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Στο έργο «Warping Soul», οι χορευτές αναδύονται μέσα σε έναν χώρο που βρίσκεται σε μία διαρκή μετάβαση. Στο έλεος των εξωτερικών δυνάμεων, κινούνται μέσα στην κίνηση. Μέσα από τον αποπροσανατολισμό και την αναδιοργάνωση των σωμάτων και του χώρου, ο Andreas Hannes εξερευνά τη δυναμική της αναπήδησης και της στρέβλωσης (warping)*. Θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ικανότητα αυτενέργειας του σώματος, έχει ως στόχο να εντείνει τον μαγνητισμό και το δέσιμο μεταξύ των σωμάτων και του χώρου για να δημιουργήσει μία δελεαστική ατμόσφαιρα για έναν απόκοσμο χορό.

‘Το έργο «Warping Soul» εμπνεύστηκε από την πρακτική του «continuous skipping» (χοροπηδηχτό περπάτημα), την οποία ο Andreas Hannes αναπτύσσει από το 2017. Βασικά στοιχεία αυτής της πρακτικής ήταν τα ταξίδια με αυτοκίνητο, τα κινούμενα τοπία και οι αεροδυναμικές δυνάμεις.

*warp (στρέβλωση): κάμψη ή στροφή από την (αρχική) κατεύθυνση ή πορεία

Παράλληλη δράση:
Μυστήριο 91 _Magnetic Dance (Ανοιχτή Πρόβα για το Κοινό)
Iannis Zannos | με την συμμετοχή των Ναταλί Μάνδηλα, Τάσος Παππάς-Πετρίδης, Jun Takahashi και Asayo Hisai, Haruka Hirayama (συνθέτης/computer music professor), Hideaki Isobe (sound artist)

16:00-18:00
7ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας, Επισμηναγού Νίκου Νέζη 56, Ελευσίνα

Κατά τη διάρκεια του Spring Forward, θα πραγματοποιηθεί και η πρώτη ανοιχτή πρόβα του Μυστηρίου 91_Magnetic Dance. Η δράση Μυστήριο 91_Magnetic Dance είναι μια διαδραστική – τεχνολογικά επαυξημένη παράσταση χορού, η οποία θα συμβαίνει εν παραλλήλω στην Ελευσίνα και στο Τόκιο της Ιαπωνίας. Θα πλαισιωθεί από εκδηλώσεις ψηφιακών τεχνών που περιλαμβάνουν: δραστηριότητες ηχητικών τεχνών (ηχητικό περίπατο), ανοιχτές συζητήσεις για την Τέχνη και την Τεχνολογία, όλες με εκπαιδευτικό και φιλο-περιβαλλοντικό χαρακτήρα.

Οι δράσεις εξερευνούν τις έννοιες της ενσωμάτωσης (embodiment), της πολιτιστικής σημασίας της άφιξης σε έναν ιερό τόπο βασισμένη στην αρχαία ελληνική ιστορία «Δάφνις και Χλόη» του Λόγγου, και την ιστορία της Ηχούς και του Νάρκισσου από τον Ρωμαίο ποιητή Οβίδιο, και συνδέοντάς τα με το παραδοσιακό ιαπωνικό θέατρο Noh και το κλασικό έργο Izutsu, που αφηγείται την ιστορία ενός ζευγαριού σε ένα αγροτικό χωριό (δίπολο άνθρωπος/πολιτισμός/πόλη εναντίον φύση/περιβάλλον/αγροτική ζωή). Οι προτεινόμενες εκδηλώσεις θα εξερευνήσουν καινοτόμα μέσα καλλιτεχνικής έκφρασης χρησιμοποιώντας τεχνολογίες ψηφιακών μέσων και θα διαδώσουν την ιδέα της Έλευσις σε άλλες πόλεις μέσω παράλληλων χορευτικών παραστάσεων και εργαστηρίων.

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

‘Me, My non-Self and I’ από την Rima Pipoyan (Αρμενία)
11:00-11:30               
Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

Εμπνευσμένο από την «Ταραντούλα», ένα μυθιστόρημα του Thierry Jonquet, το χορευτικό έργο «Me, My non-Self and I» διερευνά τι μπορεί να συμβεί αν, από εκδίκηση, στερήσεις από κάποιον την ελευθερία του και τον μετατρέψεις σε αποδέκτη των απάνθρωπων, σκληρών σου σκέψεων. Μπορείς άραγε με αυτόν τον τρόπο να τον κάνεις δικό σου και να τον αναγκάσεις να κάνει ό,τι θέλεις; Ή μήπως γίνεται εσύ εξαρτημένη από αυτόν που νόμιζες ότι έχεις δαμάσει;

Σε μία μουντή σκηνή, βλέπουμε μία Γυναίκα να χειρίζεται το σώμα ενός Άντρα, προσπαθώντας να τον δαμάσει, να τον κάνει να υπακούσει. Κρατάει τον Άντρα κλεισμένο σε ένα μικρό δωμάτιο παρά τη θέλησή του. Ο Άντρας είναι σχεδόν ακίνητος. Δε μπορούμε να τον διακρίνουμε ολόκληρο. Βλέπουμε τα μέρη του σώματος του Άντρα να προβάλλονται στο σώμα της γυναίκας. Ξεδιπλώνοντας διαρκώς το ατελές, τον κατακερματισμό και τη διαίρεση, η ατμόσφαιρα του έργου εξελίσσεται σε ψυχολογικό θρίλερ.

‘Beings’ από τον WANG Yeu-kwn/Shimmering Productions (Ταϊβάν)
11:35-12:05   
Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

Το έργο Beings αντλεί έμπνευση από τον κινεζικό χαρακτήρα “人” (άνθρωπος). Το χορευτικό έργο ασχολείται με τις σχέσεις μεταξύ των δύο υποστηρικτικών καλλιγραφικών κινήσεων, δύο στενά συνδεδεμένων performers, και μεταξύ του ρυζόχαρτου και του μελανιού. Σε αυτό το αινιγματικό ντουέτο, ο χορογράφος WANG Yeu-Kwn αναζητά τις αλήθειες που κρύβονται πίσω από την ασάφεια.

‘Never Twenty One’ από την ομάδα Compagnie Vivons/Smail Kanouté (Γαλλία)
12:30-13:05                            
2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

Αντανακλώντας το hashtag #Never21 που επινοήθηκε από το κίνημα Black Lives Matter, αυτή η χορευτική παράσταση θέλει να αποτίσει φόρο τιμής στα θύματα της ένοπλης βίας στη Νέα Υόρκη, στο Ρίο ή στο Γιοχάνεσμπουργκ… που δε θα γίνουν ποτέ 21 ετών. Μέσα από τα γεμάτα γραφίτι σώματά τους, τρεις χορευτές ενσαρκώνουν, τόσο τα λόγια των θυμάτων και των οικογενειών τους, όσο και τα δεινά που υπέστησαν. Σαν περιπλανώμενα πνεύματα, μας λένε για αυτές τις χαμένες και διαλυμένες ζωές. Κινούμενοι από το krump στο electro, από το popping στο σύγχρονο χορό, διαφορετικές ενέργειες έρχονται σιγά-σιγά να αναδείξουν την αόρατη παρουσία τους και να κατονομάσουν τον ανείπωτο πόνο τους.

Movers Platform #3 επιμέλεια από τον Hiroaki Umeda (Ιαπωνία/Κορέα/Ελλάδα)
15:00-15:30                
Πλατφόρμα, Κανελλοπούλου (Δίπλα στο θερινό σινεμά της Κινηματογραφικής Λέσχης)

Μία πλατφόρμα υπό την επιμέλεια του χορογραφου, χόρευτη καί εικαστικου καλλιτεχνη Hiroaki Umeda με στόχο να προτείνει τίς αξίες της κίνησης, του χορου και της χορογραφίας των επόμενων γενεων. Καθε ενας από τους επτα είδίκα επιλεγμένους νέους καλλιτέχνες από την Ιαπωνία, τη Νότία Κόρεα καί την Ελλαδα εχεί ενα μόναδίκό κίνητίκό λέξίλόγίό, επηρεασμενό από τα πολιτιστικά καί τόπίκα χαρακτηριστικα του, προσεγγίζοντας κατ’ αυτόν τόν τρόπό τη γοητεία της ίδιας της κίνησης. Καθοδηγώντας του ξεχωριστά από απόσταση επί μηνες, ό Hiroaki συνθετεί τους χορούς τους σε ενα ενιαιο performance, τό όπόίό θα πραγματοποιηθεί όταν συναντηθούν όλόί μαζί στην Ελευσίνα, μετα από πρόσκληση του Aerowaves. Τα εργα Movers Platform #1 καί #2 παρουσιάστηκαν μόνο στην Ιαπωνία, ωστόσο αυτη η νεα διηπειρωτικη ομαδα θα εμφανιστεί και στη Σεουλ τον Οκτώβριο.

‘Cold Hawaii’ από την Sigrid Stigsdatter Mathiassen (Ολλανδία)
18.00-18.30  
Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Έτσι εκείνη υποχωρεί. Εξερευνά το απέραντο κενό, την επικράτεια της ηδονής και το βασίλειο της σιωπής μετά από κάτι που σπάει. Σαν ένας σπαραγμός που όλο και μεγαλώνει, μόνο και μόνο για να καταρρεύσει ξανά, δημιουργεί έναν χαρακτήρα που αναπνέει, αναδύεται και εξαφανίζεται. Μέσα από την κίνηση και τον ήχο, τις λέξεις και τα τραγούδια, διαπραγματεύεται ανάμεσα στη σκληρή πραγματικότητα και στους γλυκούς κόσμους της φαντασίας της.

Το έργο «Cold Hawaii» είναι ένας σόλο χορός που μπορεί να ερμηνευτεί ως ένα εσωτεριστικό μυθιστόρημα όπου η μυθοπλασία γίνεται ο χάρτης για να επαναπροσδιοριστεί η πραγματικότητα. Είναι ένα παράδοξο και ένας μύθος που επιδιώκει να αντιμετωπίσει την επιθυμία να εκτεθείς αλλά και να διατηρήσεις την ιδιωτικότητά σου, να είσαι ντροπαλή αλλά και να εκφράσεις την υπερβολή, να είσαι άγρια αλλά και γαλήνια. Είναι ένα έργο γεμάτο σπαραγμό, απογοήτευση και απόρριψη.

‘Pas de deux’ από την ομάδα Cie AMA/Anna-Marija Adomaityte (Λιθουανία/Ελβετία)
19.00-19:40              
Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

Με το έργο Pas de deux, η Anna-Marija Adomaityte αμφισβητεί τις κλασικές αναπαραστάσεις του χορευτικού ντουέτου.

Σε ένα σκούρο μπλε δάπεδο, μία γυναίκα και ένας άντρας εκτελούν τις χειρονομίες ενός ζευγαριού. Οι θεατές γύρω τους, ακούν την ανάσα τους να επιταχύνεται, αντιλαμβάνονται ένα ανυπόμονο χέρι, ένα βλέμμα που σβήνει… Υποψιάζεται κανείς ότι οι φρενήρεις αυτές κινήσεις, που μεταμορφώνονται από την εξάντληση και θέτουν σε κίνδυνο το ίδιο το χορευτικό ντουέτο. Σα μια ριπή ανέμου που απομακρύνει μακριά τον παντοδύναμο ρομαντισμό, το έργο Pas de deux της Adomaityte επιχειρεί να απελευθερώσει το ντουέτο από την προγραμματισμένη παραφροσύνη.

‘Esercizi per un manifesto poetico’ από την ομάδα Collettivo Mine (Ιταλία)
21:45-22:25    
Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Πέντε άτομα αναπνέουν μαζί για να αποκαλύψουν μία συγχρονισμένη χορωδιακή πλέξη σωμάτων και χώρου. Από την επανάληψη και την πεισματική αποφασιστικότητα, αναδύεται μία ενιαία ισχυρή σκηνική δράση –πέντε σώματα γίνονται ένα, δείχνοντας πώς μπορούμε να αντέξουμε το πέρασμα του χρόνου μαζί, ως ομάδα.

Το έργο «Esercizi per un manifesto poetico» είναι το ντεμπούτο του Collettivo MINE, ένα χορογραφικό μανιφέστο που γράφτηκε από δέκα χέρια και το οποίο χτίζει μία συλλογική γλώσσα.

Μέσα από την αυστηρή χορογραφική γραφή, αυτό το υποβλητικό κουιντέτο ξεδιπλώνει μία ζωντανή συναισθηματική εικόνα που παίζει στο εδώ και τώρα.

Παράλληλη δράση:
Μυστήριο 91 _Magnetic Dance (Ανοιχτή Πρόβα για το Κοινό)
Iannis Zannos | με την συμμετοχή των Ναταλί Μάνδηλα, Τάσος Παππάς-Πετρίδης, Jun Takahashi και Asayo Hisai, Haruka Hirayama (συνθέτης/computer music professor), Hideaki Isobe (sound artist)
16:00-18:00
7ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας, Επισμηναγού Νίκου Νέζη 56, Ελευσίνα

Κατά τη διάρκεια του Spring Forward, θα πραγματοποιηθεί και η πρώτη ανοιχτή πρόβα του Μυστηρίου 91_Magnetic Dance. Η δράση Μυστήριο 91_Magnetic Dance είναι μια διαδραστική – τεχνολογικά επαυξημένη παράσταση χορού, η οποία θα συμβαίνει εν παραλλήλω στην Ελευσίνα και στο Τόκιο της Ιαπωνίας. Θα πλαισιωθεί από εκδηλώσεις ψηφιακών τεχνών που περιλαμβάνουν: δραστηριότητες ηχητικών τεχνών (ηχητικό περίπατο), ανοιχτές συζητήσεις για την Τέχνη και την Τεχνολογία, όλες με εκπαιδευτικό και φιλο-περιβαλλοντικό χαρακτήρα.

Οι δράσεις εξερευνούν τις έννοιες της ενσωμάτωσης (embodiment), της πολιτιστικής σημασίας της άφιξης σε έναν ιερό τόπο βασισμένη στην αρχαία ελληνική ιστορία «Δάφνις και Χλόη» του Λόγγου, και την ιστορία της Ηχούς και του Νάρκισσου από τον Ρωμαίο ποιητή Οβίδιο, και συνδέοντάς τα με το παραδοσιακό ιαπωνικό θέατρο Noh και το κλασικό έργο Izutsu, που αφηγείται την ιστορία ενός ζευγαριού σε ένα αγροτικό χωριό (δίπολο άνθρωπος/πολιτισμός/πόλη εναντίον φύση/περιβάλλον/αγροτική ζωή). Οι προτεινόμενες εκδηλώσεις θα εξερευνήσουν καινοτόμα μέσα καλλιτεχνικής έκφρασης χρησιμοποιώντας τεχνολογίες ψηφιακών μέσων και θα διαδώσουν την ιδέα της Έλευσις σε άλλες πόλεις μέσω παράλληλων χορευτικών παραστάσεων και εργαστηρίων.

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΜΑΪΟΥ

‘the pleasure of stepping off a horse when it’s moving at full speed’ από την Courtney May Robertson (Ολλανδία)  
11:00-11:15
2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

Η Courtney May Robertson χρησιμοποιεί τη μεταφορά ενός αναβάτη που δαμάζει ένα άγριο άλογο ως την αφετηρία για το σύντομο σόλο της. Εξετάζει την πάλη μεταξύ της αποδοχής των επιθυμιών του ατόμου και της ρύθμισης της συμπεριφοράς σύμφωνα με τις κοινωνικές πιέσεις. Οι οπτικές προβολές περικλείουν την Robertson σε ένα οκτάγωνο διαμέτρου 3,5 μέτρων. Μέσα από έναν συνδυασμό ποίησης, χορού και τραγουδιού, ταξιδεύει σε τοπία προσωπικών επιθυμιών, αναμνήσεων και συγκρούσεων. Ο χώρος λειτουργεί σα μία χρονοκάψουλα. Οικεία ιδιωτικά βίντεο συνδυάζονται με δείγματα από το YouTube, ντοκιμαντέρ και παλιές ταινίες. Το έργο «the pleasure of stepping off a horse when it’s moving at full speed» είναι η προσπάθεια της Courtney May Robertson να αγκαλιάσει τις συχνά ακατάστατες αντιφάσεις που συνθέτουν έναν πολύπλευρο άνθρωπο.

‘Comme un symbole (forme courte)’ από την ομάδα Cie Al-Fa/Alexandre Fandard (Γαλλία)  
11:25-11:40
2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

Ο Alexandre Fandard υιοθετεί το παρουσιαστικό ενός νεαρού άντρα από το αστικό περιθώριο –τις στάσεις του, και τον φόβο που προκαλεί. Παρουσιάζει μία φιγούρα τόσο περιφρονημένη, όσο και ερωτικοποιημένη, μέσα από έναν κινηματογραφικό φακό.

Ο χορευτής φοράει τη γαλλική σημαία στο μπουφάν του και χρησιμοποιεί αυτό το σύμβολο σε μία προσπάθεια να λυτρώσει αυτή τη φιγούρα, μεταμορφώνοντας παράλληλα τον εαυτό του σε ένα αυτοτελές εθνικό προϊόν.

‘Vanishing Point’ από τους Dafin Antoniadou, Constantine Skourlis, Alexandros Vardaxoglou (Ελλάδα)
12:00-12:25
Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Ανδρέας Δασκαλάκης, Ηρώων Πολυτεχνείου 165, Ελευσίνα

Διαμελισμένο και ατελές στην άκρη της ζωής, το σώμα φαίνεται να είναι ταυτοχρόνως κατακτημένος προορισμός και αδιάβατη υπόσταση. Στο «Vanishing Point», ένα ανθρωπόμορφο ον 10 «ξυπνά» από τα βάθη μία αγωνιώδους μνήμης ή ενός απόκοσμου μέλλοντος.

Πρόκειται για επιστημονική φαντασία ή για εφιάλτη που έγινε πραγματικότητα; Η σκηνή μετατρέπεται σε καθρέφτη της ύπαρξης, όπου διαθλώνται οι πιο μύχιοι φόβοι και ανασύρονται εικόνες βγαλμένες από την ίδια την ανθρώπινη συνθήκη

‘Study 4, Fandango and Other Cadences’ από την Aina Alegre (Ισπανία/Γαλλία)         
15:00-15:35    
Παλαιό Ελαιουργείο, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα

ETUDE 4 FANDANGO ET AUTRES CADENCES – VLS Conception Aina Alegre,Conseil artistique Quim Bigas, Capucine Intrup, Avec Aina Alegre, Yannick Hugron.

Αφότου ανέπτυξε έρευνα γύρω από τη χειρονομία του «hammering» για αρκετά χρόνια, η Aina Alegre ζήτησε από το φίλο της, τον καλλιτέχνη-χορογράφο Yannick Hugron, να τις μιλήσει για την εμπειρία του ως πρώην ερμηνευτής βασκικών λαϊκών χορών. Του ζήτησε να εντρυφήσει στο παρελθόν του, στη φυσική του μνήμη, και να ζωντανέψει μία ιστορία που θα ενεργοποιήσει τη φαντασία.

Με σκοπό να διευρύνει την έρευνά της, η Alegre μίλησε και με άλλους ανθρώπους που εξασκούσαν αυτή τη μουσική και αυτούς τους χορούς στην περιοχή των Βάσκων, κι έτσι συγκέντρωσε αποσπάσματα ιστοριών. Με αυτή τη συλλογή αναμνήσεων, κάλεσε τον Yannick Hugron να την ακολουθήσει στη σκηνή για να συγκεντρώσουν, να χαρτογραφήσουν και να επανερμηνεύσουν τις ιστορίες, τις χειρονομίες και τις κινήσεις που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτών των συνομιλιών. Εδώ, πυροδοτούν τις αναμνήσεις του σώματος και συνθέτουν τη δική τους χορογραφική μυθοπλασία.

‘Deep Fake’ από το/τα Gergo D. Farkas (Ουγγαρία)      
18:00-18:40  
2o – 4o Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 37-39, Ελευσίνα

Το έργο «Deep Fake» είναι μία σειρά γεγονότων που εξετάζουν την αντιγραφή και την αναυθεντικότητα, και αμφισβητούν την καταναλωτική νοοτροπία με νέες δυνατότητες συνύπαρξης.

Το έργο αμφισβητεί τη μονοκρατορία του σόλο, κατευθύνοντας απαλά την προσοχή του θεατή στην αποκεντρωμένη απόδοση του ήχου, του φωτός και του αντικειμένου, μετατρέποντας τον χώρο σε μία ζωντανή και αναπνέουσα οντότητα. Προσεγγίζοντας το σώμα ως έναν μηχανισμό που καθοδηγείται από παρορμήσεις και συναισθήματα, το έργο «Deep Fake» διερευνά τα καταρρέοντα σύνορα μεταξύ του ζωντανού και του ανόργανου, του υπαρκτού και του εξωπραγματικού, με τις δομές που κρυφά (ανα)παράγουν αυτά τα δυαδικά συστήματα. 

Στο «Deep Fake», το Gergő D. Farkas συνοδεύεται από τη γλυκιά αλλά και απόκοσμη, την ευαίσθητη αλλά και διαπεραστική μουσική του συνθέτη Márton Csernovszky’s, και από ένα τρυφερό αντικείμενο που ονομάζεται «Grid». 

Ως το νόθο παιδί των διεπιστημονικών φιλοδοξιών και της απληστίας των millennials, το έργο «Deep Fake» απλώνει τα αόρατα πλοκάμια του από τη σκηνή στο διαδίκτυο, και καταλαμβάνει το domain, αξίας δύο ευρώ, deep-fake.world, ώστε να γίνει εικονικό και να παραμείνει ουσιαστικά αθάνατο.

‘HOLE IN SPACE’ από τους Diego Tortelli & Miria Wurm (Γερμανία)
18:45-19:05                
Ελαιουργική, Ιερά Οδός 1 & Αφών Μουρίκη 130, Ελευσίνα

Το 1980, οι καλλιτέχνες Kit Galloway και Sherrie Rabinowitz συνέδεσαν μεταξύ τους, μέσω δορυφόρου, δύο τεράστιες οθόνες στη Νέα Υόρκη και στο Λος Άντζελες, δημιουργώντας ένα δημόσιο επικοινωνιακό γλυπτό, μία «τρύπα στο διάστημα» κατά κάποιο τρόπο. Εμπνευσμένος από την τηλε-συνεργατική τους τέχνη, ο χορογράφος Diego Tortelli και η ομάδα του ανέπτυξαν μία νέα δημιουργία, σχεδόν εξ ολοκλήρου διαδικτυακά.

Έξι χορευτές από το Μόναχο, το Βερολίνο και το Μιλάνο, ένας περφόρμερ από το Βερολίνο, ένας βιντεογράφος από το Μόναχο και ένας συνθέτης και ντράμερ από το Λονδίνο συναντήθηκαν με τον Tortelli, αποκλειστικά μέσω προσωπικών video chat κατά τη διάρκεια της παραγωγής, για να ενώσουν τα κομμάτια του καλλιτεχνικού αυτού παζλ μόλις μία ημέρα πριν από την πρεμιέρα. Χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατότητες του διαδικτυακού κόσμου, ξεπέρασαν τη γεωγραφική και τη φυσική απόσταση που επιβάλλεται σήμερα στη ζωή μας, για να γιορτάσουν την πρώτη ζωντανή στιγμή της συνάντησής τους, με όλο τον αυθορμητισμό και την έξαρση που την συνοδεύει.

‘Gran Bolero’ από τον Jesús Rubio Gamo (Ισπανία)   | ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ  
21:45-23:35                
Παλαιό Ελαιουργείο, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα

Gran Bolero

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 25 χρόνων του Aerowaves, ο σπουδαίος Ισπανός χορευτής, ένας από τους πιο σημαντικούς χορευτές που έχει αναδείξει η διοργάνωση, θα παρουσιάσει μια εκδοχή για 12 χορευτές βασισμένη στο ντουέτο Bolero, που παρουσίασε στο Spring Forward 2017 στο Aarhus. Πρόκειται για ένα έργο που εξερευνά τα σύνορα μεταξύ ελαφρότητας και βαρύτητας και τη λεπτή γραμμή που χωρίζει την ευχαρίστηση από την εξάντληση. Στο πλαίσιο της παράστασης, ομάδες ερασιτεχνών χορευτών από την τοπική κοινότητα της Ελευσίνας θα βρεθούν επί σκηνής με τους 12 Ισπανούς χορευτές, σε μια αξέχαστη καλλιτεχνική συνάντηση.

Το Grand Bolero είναι μια συμπαραγωγή δύο από τα πιο σημαντικά κέντρα χορού στην Ισπανία, το Madrilenian Teatros del Canal και το Mercat de les Flors στη Βαρκελώνη. Το έργο μας φέρνει σε μια νέα διάσταση της διάσημης σύνθεσης του Ravel. Σε αυτή τη χορογραφία έξι χορευτές από τη Μαδρίτη και έξι χορευτές από τη Βαρκελώνη χορεύουν με αφοσίωση, επαναπροσδιορίζοντας τη μουσική παρτιτούρα που συνέθεσε ο Ραβέλ το 1928 ως ορχηστρικό αντίγραφο ενός παραδοσιακού ισπανικού χορού. Το Grand Bolero είναι ένα έργο για την προσπάθεια και την ευχαρίστηση της αντίστασης, ένας χορός που γιορτάζει τον χρόνο και τον χώρο που μοιραζόμαστε.

Μερικοί από τους επαγγελματίες Ισπανούς χορευτές του Grand Bolero εμφανίζονται γυμνοί. Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 15 ετών.