Μυστήριο 59 Ακαδημία Χορογραφίας U(R)TOPIAS: Open Sharing


Μυστήριο 59 Ακαδημία Χορογραφίας U(R)TOPIAS: Open Sharing

13 νέοι/ες χορογράφοι παρουσιάζουν τα εν εξελίξει καλλιτεχνικά τους έργα,που αντλούν έμπνευση από την ιστορία, την κληρονομιά και τη μνήμη της πόλης της Ελευσίνας, το βιομηχανικό της παρελθόν, τον αρχιτεκτονικό της πλούτο, τον θαλάσσιο κόσμο της, καθώς και από θεματικές όπως η γυναίκα εργάτρια και το περιβάλλον.

Κρατήσεις θέσεων εδώ

Information

Ημέρες: 2/7 & 3/7

Χώρος:  X-Bowling Art Center (Χαριλάου 12, Ελευσίνα)

Διάρκεια: 19:00-22.00

Ελεύθερη είσοδος με κρατήσεις θέσεων εδώ

Μια ξεχωριστή δράση από την Ακαδημία Χορογραφία U(R)TOPIAS, στο πλαίσιο της 2023 ΕΛΕVΣΙΣ Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Ιουλίου στο X-Bowling Art Center. 13 νέοι/ες χορογράφοι παρουσιάζουν τα εν εξελίξει καλλιτεχνικά τους έργα, που αντλούν έμπνευση από την ιστορία, την κληρονομιά και τη μνήμη της πόλης της Ελευσίνας, το βιομηχανικό της παρελθόν και τον αρχιτεκτονικό της πλούτο, καθώς και από θεματικές όπως η γυναίκα εργάτρια, το περιβάλλον και ο θαλάσσιός της κόσμος.

Η Ακαδημία Χορογραφίας U(R)TOPIAS υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Πατρίσιας Απέργη, έχει ως κύριο σκοπό τη δημιουργία μιας διακριτής δραστηριότητας στον τομέα του χορού, τη στήριξη νέων και ανερχόμενων χορογράφων και την καλλιέργεια ενός νέου κοινού για τον χορό, θέτοντας στο επίκεντρο την πόλη της Ελευσίνας. Από τον Δεκέμβριο 2021 μέχρι σήμερα, οι νέοι χορογράφοι που έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα είναι οι: Ελευθερία Αγαπάκη, Ελένη Βασιλονικολού, Μαρία Γαρέφη, Χριστάνα Κοσιάρη, Μάρθα Κώτσια, Στέλλα Μαστοροστέριου, Γιώργος Παπαδόπουλος, Ήβη Ρήγα, Ελιάν Ρουμιέ, Εμμανουέλα Σακελλάρη, Κατερίνα Φώτη, Διαμάντω Χατζηζαχαρία, Lea Simonsmeier. Γνώρισαν την πόλη της Ελευσίνας και παρακολούθησαν σειρά δημιουργικών εργαστηρίων µε καταξιωμένους χορογράφους και επαγγελματίες των τεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό: Πατρίσια Απέργη, Νάντια Αργυροπούλου, Τάσος Βρεττός, Ευαγγελία Θεριανού, Δημήτρης Καμαρωτός, Αγγελική Λαμπίρη, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Σοφία Μαυραγάνη, Χρυσάνθη Μπαδέκα, Κωνσταντίνος Σακκάς, Φρόσω Τρούσα, Στεργιανή Τσιντζιλώνη, Αναστασία Τσοπελάκη, Χρήστος Χριστόπουλος, Willi Dorner, Lisi Estaras, Roberto Fratini Serafide, Victor Leclere, Carmen Mehnert, Mathilde Monnier.

Open Sharing_Πρόγραμμα

Ημέρα 1η

Bouboulina’s

Το «Bouboulina’s» αποτελεί μια ζωντανή πρόβα επί σκηνής μιας χορογράφου και μιας ερμηνεύτριας, μιας μητέρας και μιας κόρης. Το κοινό θα παρακολουθήσει την πρόβα σαν να κοιτάει μέσα από μια «κλειδαρότρυπα» τις δύο γυναίκες να ετοιμάζονται, να στήνουν το σκηνικό τους, να ομιλούν, να εκτελούν κινήσεις, να κάνουν  λάθη, να έχουν προσωπικές στιγμές. Το παρόν έργο εκτελεσμένο από μια ηλικιωμένη γυναίκα, ως αντιπρόσωπο όλων των εργατριών που κάποτε αποκαλούνταν Μπουμπουλίνες, λόγω της δυναμικότητας τους στηρίζεται στο αρχικό video dance «Bouboulina». Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις στα εργοστάσια της Ελευσίνας αποτέλεσαν έναυσμα για τη σύνθεσή του.

Ιδέα/Σύλληψη: Χριστιάνα Κοσιάρη

Ερμηνεύτριες/ Συνδημιουργία υλικού: Μαρία-Αγγέλα Κοσιάρη Κατσικαλή, Χριστιάνα Κοσιάρη

Μουσική: Jan Van D’Engel

Special thanks για τις συνεντεύξεις: Ευαγγελία Νοδάρα, Άννα Τσοπελάκη, Λίτσα Τσανακάκη, Χρυσούλα Σκόρδα
Special thanks: Κωνσταντίνος Τζάθας

Dealing with Fireworks

Οι εκρήξεις μπορούν να είναι καταστροφικές, ή μπορούν να γεννήσουν υπέροχα πράγματα. Μέσα από την ιστορία των εργατών της Ελευσίνας και το περιβάλλον του εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ, το έργο επιχειρεί να δημιουργήσει  μία μεταφορά που εμπνέεται από την διαδικασία παραγωγής εκρηκτικών υλών και την επικινδυνότητα των συνθηκών εργασίας του εργοστασίου. Σε ένα κόσμο που ζει μέσα σε ένα περιβάλλον εκρήξεων, οι άνθρωποί του καταφέρνουν να επιβιώσουν, να χτίσουν μαζί την κοινωνία τους, να υψώσουν τις φωνές τους και να δημιουργήσουν τους δικούς τους πυρήνες. Ένας κόσμος που τροφοδοτείται μέσα από τις εκρήξεις και βρίσκει τρόπο να υπάρξει.

Σύλληψη/Χορογραφία: Εμμανουέλα Σακελλάρη

Μουσική: The Second Waltz (Dmitri Shostakovich) –  André Rieu

Ερμηνεία: Ίρις Λιακάκου, Αρχοντία Μπουλούτα, Εμμανουέλα Σακελλάρη, Lea Simonsmeier

Καλλιτεχνικοί συνεργάτες: Ελευθερία Αγαπάκη, Άγγελος Κυρίου

The false reality of standing still

Το έργο The false reality of standing still, παρουσιάζει ακριβώς ότι προτείνει ο τίτλος του – την ψευδαίσθηση της ακινησίας. Χρησιμοποιεί ως έμπνευση τα παλιά κτίρια των εργοστασίων της Ελευσίνας που έχουν εδώ και χρόνια εγκαταλειφθεί, παραδομένα στην φθορά που υπόκεινται καθημερινά και τα αντιμετωπίζει σαν ζωντανούς οργανισμούς που συνεχώς αλλάζουν και μετατρέπουν την φόρμα τους. Το έργο αποδίδει αυτή την πραγματικότητα μέσα από το ανθρώπινο σώμα και καλεί το κοινό να αναγνωρίσει την συνεχής αλλαγή που συμβαίνει γύρω και μέσα μας, ακόμα κι όταν όλα είναι φαινομενικά ακίνητα.

Χορογραφία/Ερμηνεία: Διαμάντω Χατζηζαχαρία
Μουσική: LCD Soundsystem

Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους συμμετέχοντες της Ακαδημίας Χορογραφίας καθώς και στην Μαρία Παπαγεωργίου για την πολύτιμη βοήθειά τους.

ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΑ

Όσο η συμπεριφορά του ατόμου διαμορφώνεται -αλλά και διαμορφώνει- από κοινωνικά, ταξικά, έμφυλα και όλο και περισσότερα πλαίσια, τόσο το δίπολο μεταξύ “φυσικού/ενστικτώδες” και “τεχνητού” αρχίζει να αλλοιώνεται. Είμαστε τα υπολείμματα αυτής της σύνθεσης. Τα όρια μεταξύ αυθορμητισμού και προσταγής συγχωνεύονται.

Σε μία αντίστοιχη ανάγνωση στις περιοχές της Ελευσίνας, των Διυλιστηρίων και του Ασπρόπυργου, ως υπολείμματα μιας μητρόπολης, το τρέχον τοπίο αποτελείται από το μείγμα του φυσικού με του τεχνητού/βιομηχανικού.

Μπορούμε να μιλήσουμε για τα τοπία αυτά όπως για τα σώματα μας;

Οι λήψεις ενός περιηγητή-επιβάτη αυτοκινήτου και η επιτέλεση εξερεύνησης της σχέσης “φυσικών και μη” διαδικασιών αναζητούν το “Τι υπολείπεται;”.

Χορογραφία/Σκηνοθεσία βίντεο/Ερμηνεία: Μάρθα Κώτσια

Σκηνικά: Τζωρτζινα Χολέβα

Μουσική: tsev

Videographers: Άρτεμις Κωνσταντίνου, Κατερίνα Μαρκουλάκη

3D Mapping: Βασιλική Ρούβαλη

Ευχαριστώ πολύ τους: Ιορδάνης Δουλάκης, Νικόλ Κώτσια και Νίκη Σούμπαση

What Is Left

Τί κρύβεται κάτω από την επιφάνεια του νερού; Τί έχει απομείνει στην θάλασσα της Ελευσίνας;  Ένας επισκέπτης προσεγγίζει την πόλη υποβρύχια καταλήγοντας στην περιοχή της Βλύχας “ανοίγοντας” ένα διαφορετικό δρόμο προς την παράκτια περιοχή της πόλης. Όλα τα ερεθίσματα, οι εικόνες και οι ήχοι που προσλαμβάνει ενώ βρίσκεται στο “Νεκροταφείο των πλοίων” έχουν φανερές επιπτώσεις στην αναπνοή, στη λειτουργικότητα και στην κινητικότητά του που όσο περισσότερο εμπλέκεται με το περιβάλλον που ανακαλύπτει τόσο περισσότερο δυσφορεί. Τελικά τί προσπαθεί να καταφέρει; Να ανακτήσει την αναπνοή του ή να αντιδράσει;

Σύλληψη Ιδέας/Χορογραφία: Μαρία Γαρέφη

Ερμηνεία: Μαριάννα Λεπτοκαροπούλου

Μουσική Σύνθεση: Παναγιώτης Τσακίρης

Ευχαριστίες: Θοδωρής Κουνελές, Γεωργία Φράγκου

enTrance

Εμπνευσμένο από τα Ελευσίνια Μυστήρια, το project παρακολουθεί την έναρξη μιας πορείας με επίκεντρο την επικράτηση της ζωής και τη συμφιλίωση με το θάνατο. Πρόκειται για μια πομπή που περνά μέσα από τη βίωση της φθοράς του σώματος, με στόχο το συντονισμό σε εκείνο το παλμικό πεδίο, όπου τα όρια της ατομικότητας υπερβαίνονται και η ύπαρξη συνυφαίνεται με την ανυπαρξία. Σε αυτό το πεδίο κάθε τέλος δεν είναι παρά μια νέα αρχή, αρκεί να κάνεις το πρώτο βήμα.

Χορογραφία: Ελευθερία Αγαπάκη

Χορευτές: Λουκάς Θεοδοσόπουλος, Κωνσταντίνα Λιόντου, Ρέα Τσαντούρη, Πέτρος Τσοφύλλας

Μουσική: Vrodex

AΝΑΘΗΜΑΤΑ

Τα Αναθήματα είναι μια μελέτη των αναθηματικών ευρημάτων του αρχαιολογικού χώρου της Ελευσίνας. Προσεγγίζουμε τα αναθήματα ως αυτόνομα αντικείμενα, δηλαδή αφαιρώντας τις μυθολογικές και ιστορικές πληροφορίες που φέρουν και τα μελετάμε γύρω από τρεις παραμέτρους: Το υλικό τους – το μάρμαρο, τη χειρονομία των μορφών που αναπαρίστανται σε αυτά και τέλος την κατακερματισμένη κατάσταση στην οποία βρίσκονται, ή οποία εντείνει την ασάφεια της ερμηνείας τους.

Χορογραφία: Στέλλα Μαστοροστέριου

Χορεύτριες: Σοφιά Αποστολίδου, Ιωάννα Παλαμήδους

Μουσική: Irama Gema

Κινηματογράφιση: Κυριάκος Αποστολίδης

Ημέρα 2η

Begegnungen-Skizzen (Συναντήσεις-Σκίτσα)

Άκου. Άκου ανοιχτά, προσεκτικά. Μην χρησιμοποιήσεις μόνο τα αυτιά σου… και θα ακούσεις τις αναμνήσεις μιας παιδικής ηλικίας στην Ελευσίνα. Αναμνήσεις που έρχονται από πολύ παλιά. Σαν αναλαμπές από το παρελθόν.

Φαντάσου αυτό το παρελθόν. Πού ταξιδεύουν οι αναμνήσεις στο μυαλό και την καρδιά σου;

Πού θα μπορούσαμε να βρεθούμε αν μαθαίναμε να ακούμε;

Αναμνήσεις των: Βαγγέλη Λίγγου, Πέτρου Λαζάρου, Ευαγγελίας Νοντάρα και Θοδωρή Κουνελέ.

Σύλληψη/Χορογραφία/Ερμηνεία: Lea Simonsmeier

Βίντεο: Διαμάντω Χατζηζαχαρία

Ειδικές ευχαριστίες στους Πατρίσια Απέργη, Χρήστο Χριστόπουλο, Αναστασία Τσοπελάκη, Εμμανουέλα Σακελλάρη, Γρηγόρη Πανόπουλο

Νεκρή άνοιξη

Το έργο βασίζεται στην ερώτησή «πως ο άνθρωπος μέσα από την εξέλιξη της βιομηχανίας και της τεχνολογίας έχασε τον εαυτό του.

Ο τίτλος προέρχεται από την ιδέα ότι, στη σημερινή εποχή δεν βιώνουνε πια την άνοιξη με τον ίδιο φυσικό τρόπο που θα την βίωναν παλαιότερα, πριν δημιουργηθεί όλη αυτή η εξέλιξη της τεχνολογίας. Δηλαδή δεν τη βιώνουνε σαν αναγέννηση, αλλά  σαν ένα ακόμα καιρικό φαινόμενο  χωρίς ουσία.

Οι άνθρωποι κάποτε ήταν ένα με τη φύση. Βίωναν την αναγέννηση και τον θάνατο, όχι με απόγνωση, αλλά με μια «σοφία»  γνωρίζοντας τον «ατέρμονο» κύκλο της ζωής.

Διαχωρίζονται από τη φύση τους και χάνουν τη δική τους φύση. Έτσι αισθάνονται να ζούνε έναν «βίο αβίωτο» και καταλήγουν σε μια ζωή χωρίς νόημα!

Σύλληψη/Χορογραφία/Ερμηνεία: Γιώργος Παπαδόπουλος

Coalesce

Το coalesce είναι μια διαρκής παρομοίωση-αλληγορία. Μέσω του πρίσματος καταλυτικών σημείων καμπής της πόλης, από την αρχή της ιστορίας της μέχρι και την σημερινή εξέλιξης της Ελευσίνας, η χορογράφος επιθυμεί να θίξει θέματα εξουσίας τα οποία έχουν επηρεάσει τον τόπο και τους ανθρώπους της. Με τη χρήση εικόνων-μικρο ψευδαισθήσεων κάνει ταυτόχρονα μία βουτιά  στον καθένα μέσα του για τα κρίσιμα σημεία στον καθένα και σε μια εσωτερική διαδρομή διαμόρφωσης, αλλοίωσης, διάλυσης, ενδυνάμωσης, αναγνώρισης.

Χορογραφία:  Ήβη Ρήγα

Χορευτές: Αμαλία Τζανετάκη, Ήβη Ρήγα

Μουσική: Υvonne Sadji Sembene

Ευχαριστίες: Μαρία Παινέση, Πέτρος Αψώμοτος, Υvonne Sadji Sembene

The Kitchen Dance

Υπάρχει άραγε ένας τόπος στον οποίο ο ελεύθερος χρόνος και η δουλειά να συνυπάρχουν σε λεπτή ισορροπία;

Δουλεύοντας πάνω στην διερεύνηση του ελεύθερου χρόνου μέσα από την έμφυλη ανάγνωσή του και ερχόμενη σε επαφή κατά την έρευνα με γυναίκες προερχόμενες από τους πολιτιστικούς συλλόγους της Ελευσίνας που ταυτίζουν τον ελεύθερο χρόνο με το συλλογικό χορό, κατέληξα ότι ο τόπος αυτός δεν είναι άλλος από την κουζίνα.

Η κουζίνα, ταυτισμένη απόλυτα με τη γυναικεία οικιακή εργασία, αποτελεί παράλληλα έναν πυρηνικό τόπο συνεύρεσης, αποτελεί το κέντρο του σπιτιού. Η κουζίνα μπορεί να είναι φυλακή ατελείωτων χειρωνακτικών δουλειών, οικογενειακή εστία, λατρευτικός χώρος, τόπος συνάντησης και τόπος γιορτής.

Σύλληψη/Χορογραφία/Ερμηνεία: Κατερίνα Φώτη

“Εξωτερικό μάτι”/Κινηματογράφηση & Επεξεργασία: Τάσος Γκολέτσος

Special Thanks: Παναγιώτης Γαβρέλας, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Εριφίλη Γιαννακοπούλου, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη – Κάμιρος, Δημήτρης Καλαντζής, Νίκος Σεβαστόπουλος και φυσικά την ομάδα της U(R)TOPIAS, Πατρίσια Απέργη / Ομάδα Σύγχρονου Χορού Αερίτες και την Ελευσίνα 2023 για την καλλιτεχνική υποστήριξη και εμπιστοσύνη.

fikie

OR a deep dive trippy dreamy escape underwater surface dive die φύκι die gorgons hanging with a fish at the bottom of the sea experience.

Η βασική σύλληψη της έρευνας περιστρέφεται γύρω από την ιδέα της διαρκούς μεταμόρφωσης.  Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός μικρόκοσμου που ζει μυστήρια κρυμμένος κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.  Ελεύθερος να αλλάζει συνεχώς μορφές και να επιβιώνει μέσω αυτής της αλλαγής.

Ο κόσμος αυτός ζει λίγο έξω από το κέντρο της Ελευσίνας. Σε ένα νεκροταφείο πλοίων υπάρχει ζωή, ένας ολόκληρος κόσμος, και σχεδόν κανείς δεν γνωρίζει την ύπαρξη του.  Ένας κόσμος όμορφης ασχήμιας, ένας κόσμος γοργόνων και τεράτων, ένας κόσμος που αιχμαλωτίζει την φαντασία και αποπειράται να την υπερβεί.

Σύλληψη/Χορογραφία: Ελένη Βασιλονικολού

Ερμηνεία/Συνδημιουργία:  Ηλέκτρα Βόσσου, Ελένη Βουλτσίδου, Φωτούλα Γερακιανάκη, Ελένη Μουστάκα

Σκηνογραφία: Άννα Μπίζα

Ενδυματολογία: athene vintage

Μουσική: Fruto 5, mum, Cristian Vogel, Count the money, Lullatone

Εξωτερικό μάτι: Χαριτίνη Γαλανοπούλου

Special thanks: Αριστέα Βλάχου, Αθηνά Ζιαζοπούλου, Θανάσης Κουμπούλης

25km

Η ιδέα του έργου 25km εμπνέεται από τα Ελευσίνια Μυστήρια και συγκεκριμένα από μία από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις των Μυστηρίων, αυτή της αρχαίας πομπής που ξεκινούσε από την Αθήνα και κατέληγε στο Τελεστήριο της Ελευσίνας. Μέσα από το μακρύ οδοιπορικό της Ιεράς Οδού περπατήσαμε με την ομάδα στη σιωπή για 25 χιλιόμετρα. Προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε ευλαβικά την αρχαία διαδρομή, ανακαλύπτοντας παράλληλα νέα μονοπάτια που μας οδήγησαν στην Ελευσίνα. Πραγματοποιήσαμε στάσεις για ανάπαυση κοντά σε σημαντικά μνημεία που σχετίζονταν με την πομπή και συνθέσαμε site-specific καλλιτεχνικές τελετουργίες εμπνευσμένες από το περιεχόμενο των  Ελευσίνιων Μυστηρίων και των καθηλωτικών τοπίων που προσφέρει η διαδρομή. Ο τελικός προορισμός του έργου 25km είναι η πρόταση μιας νέας Ελευσίνιας πομπής βασιζόμενη στην παλαιά αλλά και τη σύγχρονη ιστορία του τόπου μαζί με την ανάγκη του ανθρώπινου σώματος να (επί)ζήσει στο τώρα.

Σύλληψη Ιδέας – Χορογραφία: Ελιάν Ρουμιέ

Ερμηνεία: Ζωή Ευσταθίου, Νάνσυ Νεραντζή, Lea Simonsmeier, Ελιάν Ρουμιέ

Δραματουργική συμβουλή: Ροδιά Βόμβολου

Κινηματογράφηση – Μοντάζ: Κωνσταντίνος Καλαβρέζος

Γραφιστικά: Άννα Πιπιλή

PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME
PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME

Μυστήριο 20 P. A. Initiator - Αφηγηματική Αρχαιολογία Ι Η Προβολή

Η πρώτη δημόσια προβολή ενός Ντοκιμαντέρ της πρωτοποριακής περφόρμανς -μιας επιτόπιας ερευνητικής συνομιλίας με τον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της πόλης- στο Σινέ Ελευσίς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και Μιχαήλ Μαρμαρινού


Fabrikage - Μια πολυμεσική έκθεση

Μία πολυμεσική έκθεση για τη βιομηχανική κληρονομιά και τα ίχνη της στον αστικό ιστό, τις τοπικές κοινότητες και τον πολιτισμό


NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS
NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS
THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
What's on
Days
Hours
Minutes