NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS
NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS NEWS

Ανοιχτή Πρόσκληση συμμετοχής: Μυστήριο 35 ΑΙΣΧΥΛΟΥ Project Ευμενίδες

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και η Άντζελα Μπρούσκου αναζητούν εθελοντές/ριες, για τη νέα παραγωγή Μυστήριο 35 Ευμενίδες, που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του ΑΙΣΧΥΛΟΥ Project στο Αμφιθέατρο του Παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας στις 15 και 16 Ιουλίου 2023.

Προϋποθέσεις Συμμετοχής | Πληροφορίες

Η Ανοιχτή πρόσκληση απευθύνεται σε όσους κατοικούν στην Ελλάδα, άνω των 18 ετών.
Δεν απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και άλλους καλλιτέχνες.

Προτεραιότητα θα δοθεί σε ενδιαφερόμενους από την Ελευσίνα και την ευρύτερη περιοχή.

Οι ενδιαφερόμενες/οι που θα δηλώσουν συμμετοχή θα ενημερωθούν τηλεφωνικά για την πραγματοποίηση της πρώτης δια ζώσης συνάντηση με την σκηνοθέτρια και τον θίασο στην Ελευσίνα στις 1 ή στις 2 Ιουλίου 2023, για τον προγραμματισμό της συμμετοχής τους σε ορισμένες πρόβες και στην παράσταση.

Οι πρόβες θα πραγματοποιηθούν από 4 εως 7 Ιουλίου, θα έχουν διάρκεια μίας ώρας (μετά τις 20:00)
Οι γενικές πρόβες θα είναι από τις 10 έως τις 14 Ιουλίου (βραδινές ώρες)

ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Παρακαλείστε να συμπληρώσετε τη φόρμα υποβολής.

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ

Οι αιτήσεις θα ολοκληρωθούν στις 7 Ιουλίου στις 23:00.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΔΟΣ

Η δίκη στις Αισχύλειες «Ευμενίδες» αποτελεί την πρώτη νομική δίκη στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στην παράσταση ένα φανταστικό δικαστήριο θα συνδέσει την αρχαιότητα με το σήμερα . Οι Ευμενίδες γίνονται ερέθισμα για την ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου. Το κοινό μπορεί να αλληλεπιδρά ενεργώντας ως επιπλέον ερμηνευτής, ή ακόμα και ως ένας παράγοντας που συμβάλλει στην εξέλιξη της δράσης.Μέσω του αρχαίου δράματος τίθεται ως ζητούμενο η συνοχή των πολιτών μιας κοινωνίας και η στάση τους απέναντι στα κοινά. Αυτή η ουτοπική συνθήκη συνιστά ένα ουτοπικό δικαστήριο όπου συνέρχεται η δίκη του Ορέστη στις Ευμενίδες του Αισχύλου. Η ανελέητη αλυσίδα της διαιωνιζομένης εκδίκησης και αντεκδίκησης παραχωρεί τη θέση της στη δικαιοσύνη της πόλης. Μία δίκη που συμβαίνει στο παρελθόν αλλά απευθύνεται στους πολίτες όλου του κόσμου του μέλλοντος.

Κοινότητες, συλλογικότητες, κάτοικοι της πόλης της Ελευσίνας με την ενεργό συμμετοχή τους προσκαλούνται να μπουν στον κόσμο αυτής της δίκης παίρνοντας την θέση του Αθηναϊκού δικαστηρίου. Αναζητούνται 11 άνδρες που θα ψηφίσουν ως δικαστές καθώς και γυναίκες, νέοι και νέες, ο λαός των Πολιτών, που παρακολουθεί την διεξαγωγή της Δίκης, η οποία θα ολοκληρωθεί σαν ένα είδος γιορτής.
Θα χαρούμε να σας συναντήσουμε.

Άντζελα Μπρούσκου
Σκηνοθέτις

Λίγα Λόγια για την Παράσταση

Ο Ορέστης έχει καταφύγει ικέτης στον ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς μετά τον φόνο του Αίγισθου και της μητέρας του Κλυταιμνήστρας. Η «προφήτις», ιέρεια του μαντείου των Δελφών μιλάει πρώτη και αναφέρεται στην ιστορία του ναού. Η μάντισσα αποσύρεται και ο Ορέστης ζητάει την προστασία του θεού. Ο Απόλλων του δίνει τη συμβουλή να φύγει όσο οι Ερινύες ακόμα κοιμούνται, ενώ ζητάει από τον Ερμή να συνοδέψει τον Ορέστη στο ταξίδι του για την Αθήνα. Ο Απόλλων, ο Ερμής και ο Ορέστης εξέρχονται του ναού του Απόλλωνος. Ο Απόλλων λέει στον Ορέστη, ότι στους εχθρούς του ποτέ δεν θα φανεί φίλος. Υποστηρίζει τον Ορέστη στην πρόθεσή του να εκδικηθεί τον πατέρα του. «Διότι, εγώ σου είπα να σκοτώσεις την μητέρα σου» του λέει. Μέσα στον ναό οι Ευμενίδες ακόμα κοιμούνται, ενώ η σκιά φάντασμα της Κλυταιμνήστρας κάνει την εμφάνισή της. Η Κλυταιμνήστρα κατηγορεί τις Ερινύες ότι μένουν αμέτοχες, και ζητάει εκδίκηση επειδή αυτή μεν τιμωρήθηκε για την δολοφονία του Αγαμέμνονα, ο Ορέστης, δε, μένει ατιμώρητος για τη δολοφονία της μητρός του. Οι Ευμενίδες ξυπνούν και ρίχνουν τα βάρη στον Απόλλωνα, αυτός όμως υπερασπίζεται τον Ορέστη και υποστηρίζει το δίκιο του. Δεν μπορεί όμως να τις καθησυχάσει, και έτσι αυτές κυνηγούνε να πιάσουν τον Ορέστη για να τον ξεσκίσουν. Ο Απόλλων τις πετάει έξω από τον ναό για να συνεχίσει τον καβγά στον δρόμο. Η έντονη συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τους θεσμούς και τα θέματα του Δικαίου, του Άδικου, της Εκδίκησης καθώς και του Γάμου. 

Ο Ορέστης εν τω μεταξύ φθάνοντας στην ακρόπολη ζητάει καταφύγιο στην θεά Αθηνά η οποία προς στιγμήν δεν παρευρίσκεται και της ζητάει να τον δικάσει. Οι Ερινύες τον καταδιώκουν ακόμα και κει. Ο Ορέστης αγκαλιάζοντας το άγαλμα της θεάς την παρακαλεί να τον συγχωρήσει και να τον απαλλάξει από την ενοχή του. Η Αθηνά αν και βρίσκεται πολύ μακριά (στην Τροία για να ακριβολογούμε) εισακούει την έκκληση του Ορέστη και παρουσιάζεται. Βάζει τις δυο πλευρές να πάρουν θέση για να αναπτύξουν τα επιχειρήματά τους. Μία από τις Ερινύες αναλαμβάνει την κατηγορία. Μετά, ο Ορέστης διηγείται την ιστορία της ζωής του και την πράξη της μητροκτονίας. Η Αθηνά αποφασίζει να γίνει ψηφοφορία, επειδή η υπόθεση είναι πολύ δύσκολη και ξεπερνάει τα ανθρώπινα όρια. 

Οι Ερινύες φοβούνται ότι ο Ορέστης θα αθωωθεί και απειλούν ότι σε περίπτωση τέτοια θα προκαλέσουνε συμφορές στην γη της Αθήνας και ότι ακόμα θα ξεκινήσουν για εκδίκηση ασταμάτητο κύκλο φόνων γονέων από τα παιδιά τους. Η Αθηνά που είχε φύγει για λίγο επιστρέφει και διατάζει να διαλαλήσει ο κήρυκας σύναξη των Αθηναίων, για να ενημερωθούν για την θεσμοθέτηση του νέου δικαστηρίου. Εν τω μεταξύ έφτασε και ο Απόλλων. Η Αθηνά δίνει τελευταία την ψήφο της (υπέρ του Ορέστη) και έτσι ο Ορέστης αθωώνεται μιας και υπέστη ισοψηφία. Οι Ερινύες γίνονται έξω φρενών και γι’ αυτό διαμαρτύρονται άγρια. Η Αθηνά προσπαθεί να καθησυχάσει την Ερινύα που είχε πάρει τον λόγο προηγουμένως τάζοντας της τάματα και θυσίες εκ μέρους των πολιτών για να τις εξευμενίσει ώστε να μην επιφέρουν μίσος στην πολιτεία. Οι Ερινύες Ευμενίδες δέχονται και ηρεμούν.

Βασικοί Συντελεστές

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Άντζελα Μπρούσκου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Σκηνικά: Ελίνα Λούκου
Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος
Επιμέλεια κομμώσεων: Κωνσταντίνος Βασιλείου
Make-up artist: Παναγιώτης Καρακάσης
Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
Μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Μήτρος
Φωνητική σύνθεση χορού: Αγγελική Τουμπανάκη
Bοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Χατζόπουλος
Φωτογραφίες: Άρτεμις Σκουλίκα & Θάνος Χατζόπουλος
Οργάνωση – Εκτέλεση παραγωγής: Θέατρο Δωματίου

Ηθοποιοί: Παρθενόπη Μπουζούρη (Προφήτης, Απόλλων), Άντζελα Μπρούσκου (Κλυταιμνήστρα), Διονύσης Πιφέας (Ορέστης), Δήμητρα Χατούπη (Αθηνά)
Ευμενίδες: Σμαράγδα Κάκκινου, Πάολα Καλλιγά, Δανάη Κατσαμένη, Θεοδώρα Κόρδα, Ανδριανή Κυλάφη, Βάλια Παπαχρήστου, Αγγελική Τουμπανάκη

 

PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME
PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME PROGRAMME

Μυστήριο 20 Performing Arts Initiator – Αφηγηματική Αρχαιολογία 2024

Το Μυστήριο 20 Performing Arts Initiator – Αφηγηματική Αρχαιολογία, μία από τις σημαντικότερες δράσεις-μοντέλα του προγράμματος της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, επιστρέφει σε επιμέλεια και σκηνοθεσία της Gemma Hansson Carbone, σε συνεργασία με την Ηλιάνα Καλαδάμη στις 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11 & 12 Οκτωβρίου στον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας.




THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY THE CITY
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US JOIN US
What's on
Days
Hours
Minutes