Πατρίσια Απέργη
Η Πατρίσια Απέργη γεννήθηκε στην Αθήνα. Ξεκίνησε χορό στη σχολή της Νίκης Κονταξάκη και στη συνέχεια σπούδασε θεατρολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών), χορό στο Université de Nice Sophia- Antipolis στη Γαλλία και χορογραφία στο Middlesex University στο Λονδίνο.
Το 2006 ίδρυσε την ομάδα σύγχρονου χορού Αερίτες, με την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα: Ο Οίκος της Ταραχής (2023), U(R)TOPIAS (2021), Hero (2020), Πολήττες (2018), Cementary (2017), TANZheimer (2014), Πλάνητες (2013), Era poVera (2012), The Manifest of the Other (2010), d.opa! (dopamines of post-Athenians) (2009), Ferry Tales (2009), Apolost (2008) και Anorexia Socialis (2007). Με τα έργα της έχει ταξιδέψει σε πολλά φεστιβάλ και θέατρα σε όλο τον κόσμο.
Επιπλέον, έχει χορογραφήσει θεατρικές παραστάσεις και όπερες, συνεργαζόμενη με πολύ σημαντικούς Έλληνες και ξένους δημιουργούς. Για την περίοδο 2013-2014 είχε επιλεγεί ως modul-dance artist του ευρωπαϊκού δικτύου EDΝ και για τα έτη 2016-2017 ως associate artist του Maison de la danse (Λυών). Το 2017 προσκλήθηκε ως φιλοξενούμενη χορογράφος στην ομάδα χορού EgriBiancoDanza (Τορίνο), όπου χορογράφησε το έργο Prometheus and the Rebels of Today. To 2018 χορογράφησε την εικαστική εγκατάσταση Τhe Primary Fact του εικαστικού καλλιτέχνη Hikaru Fujii στο πλαίσιο του 5ου Fast Forward Festival της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και το έργο Πολήττες revisited στο αρχαίο στάδιο Επιδαύρου, με 90 σπουδαστές χορού και θεάτρου από όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο του Λυκείου Επιδαύρου, στο φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Το 2019 προσκλήθηκε ως μέντορας στο KLUB ZAK της Πολωνίας, για να χορογραφήσει μια ομάδα χορευτών της όπερας του Γκντάνσκ. Ταυτόχρονα, προσκλήθηκε ως χορογράφος να δημιουργήσει ένα καινούριο έργο σε συνεργασία με την ομάδα Aterballetto, στο πλαίσιο του προγράμματος Agora project, στο Ρέτζιο Εμίλια της Ιταλίας. Το 2021 χορογράφησε το έργο National Adulthood με το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και το 2022 το έργο NEWTOPIA με την ομάδα Bodhi dance company στο Salzburg της Αυστρίας.
Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για τα έτη 2020-2022.
Είναι συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο – Θεατρική Αγωγή» του ΙΔΕΚΕ (2007) και μέλος του διεθνούς φεστιβάλ ανερχόμενων καλλιτεχνών International Festival of Emerging Artists (Λονδίνο, 2008). Διδάσκει χορό και θέατρο στη Λεόντειο Σχολή Αθηνών, όπου και εργάζεται ως σύμβουλος πολιτιστικών προγραμμάτων, ενώ από το 2016-2020 δίδαξε χορογραφία στην ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού Άννα Πέτροβα–Μάρω Μαρμαρινού. Επίσης έχει διδάξει αυτοσχεδιασμό-χορογραφία στο Dance Cultural Centre στο πλαίσιο των Arc for Dance Festival, καθώς και το πρόγραμμα χορού για τους 65 άνω στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (2013-2020). Έχει δώσει διαλέξεις σχετικά με τη χορογραφία σε διάφορα Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Το 2021 ιδρύει, σε συνεργασία με την 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, την 1η Ακαδημία Χορογραφίας στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του ευρύτερου καλλιτεχνικού σχεδίου των Αεριτών, με τον τίτλο U(R)TOPIAS.
Μιχαήλ Μαρμαρινός
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε βιολογία (Μάστερ: Νευροβιολογία), υποκριτική και σκηνοθεσία. Το 1983-4 ίδρυσε την θεατρική εταιρεία «διπλός Έρως» η οποία μετά την πρώτη της παράσταση απέσπασε επιχορήγηση από το Υπουργείου Πολιτισμού. Η ομάδα μετονομάστηκε σε «Theseum Ensemble» (TE) μετά από εσωτερικούς μετασχηματισμούς και μεταμορφώσεις. Το έργο του διέπεται από δύο επίμονες αρχές: α) Το θέατρο είναι η τέχνη της ταπεινής ιστορίας των ανθρώπων. β) Δεν υπάρχει στιγμή στην καθημερινή ζωή που δεν είναι θέατρο, όταν υπάρχει το κατάλληλο βλέμμα.
Εκτός από την Ελλάδα, οι παραγωγές του M.M έχουν πραγματοποιηθεί – ή άλλοι έχουν περιοδεύσει σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ – σε: Αυστρία, Βέλγιο, Κίνα, Γαλλία, Γεωργία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιαπωνία, Ιταλία, Κορέα, Πολωνία, Ρωσία, Σερβία, Ισπανία, Ελβετία, Βενεζουέλα.
Αγγελική Λαμπίρη
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Οικονομολόγος, εξειδικευμένη στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ευρωπαϊκών έργων, με έμφαση στον πολιτισμό, τη δημιουργία ικανοτήτων, το δίκτυο και την κοινωνική καινοτομία. Αυτή τη στιγμή, είναι Διευθύντρια Πολιτιστικής Κατάρτισης στην 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, μετά τη συμμετοχή της στην ομάδα στη δεύτερη φάση της διαδικασίας υποψηφιότητας για τον τίτλο ΕΠΠ το 2016. Είναι διευθύντρια έργων σε μια ευρεία γκάμα έργων της 2023 Eleusis, σχεδιασμένων για τη δημιουργία ικανοτήτων σε πολιτιστικές και τοπικές κοινότητες, καθώς και φροντίζει τις διεθνείς σχέσεις. Έχει σπουδάσει Διαχείριση Πολιτιστικών και Καλλιτεχνικών Εκδηλώσεων στη Φλωρεντία και αποφοίτησε στη Διοίκηση Χρηματοοικονομικών και Τραπεζικής Διαχείρισης στην Αθήνα.
Φρόσω Τρούσα
Ξεκίνησε χορό στην σχολή Χορού Young Place στο Λονδίνο στην ηλικία των 17.
Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο London Contemporary Dance School με BΑ (hons) και στη συνέχεια εργάστηκε ως χορεύτρια στις ομάδες Dance TheaterRed – Andy Pappas, Yael Flexer Dance Co. και Lyrical DanceTheatre. Εργάστηκε ως καθηγήτρια χορού στο Πανεπιστήμιο του Middlesex και 5 χρόνια στο Young Place. Το 1996 επέστρεψε στην Ελλάδα όπου συνεργάστηκε με τις ομάδες χορού Ήρως Άγγελος του χορογράφου Πέτρου Γάλλια, ΑΚΙΝ της Μαρίνας Μαυρογένη και X-Art της Κατερίνας Ανδριοπούλου. Το 2001 συμμετείχε ως βοηθός χορογράφου και χορεύτρια στην θεατρική παράσταση «Penthesilea» σε σκηνοθεσία Peter Stein.
Έχει, επίσης διδάξει επί 5 συναπτά έτη στη σχολή χορού της Κατερίνας Ροδίου.
Από το 2002 διευθύνει μαζί με τον Δημήτρη Νασιάκο το στούντιο χορού Dance Cultural Centre (www.dancce.gr) Το 2008 ξεκίνησαν την εταιρεία DAN.C.CE UNITIVA (https://dancceunitiva.gr) και διοργάνωσαν το Διεθνές Φεστιβάλ χορού ARC for DANCE FESTIVAL (https://arcfordancefestival.gr), η πρώτη πλατφόρμα σύγχρονου χορού με έργα νέων Ελλήνων και ξένων δημιουργών μέχρι σήμερα. Το 2019 διοργάνωσαν το 1ο φεστιβάλ σύγχρονου χορού για νεανικό κοινό το MOVING COLORS (https://movingcolorsfest.com). Ακολούθησε το 2ο το Δεκέμβριο του 2021.
Η Φρόσω Τρούσα έχει υπάρξει μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου Spider Expand!. Ένα διετές πρόγραμμα καλλιτεχνικής ανταλλαγής και παρουσίασης μεταξύ των χωρών: Βέλγιο, Σλοβενία, Γαλλία, Κροατία, και Ελλάδα. Ήταν Υπεύθυνη για τον χορό στην κεντρική ομάδα της διοργάνωσης του Διεθνές Δικτύου παραστατικών τεχνών ΙΕΤΜ που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 2013. Από το 2014 είναι μέλος του Ευρωπαϊκού δικτύου χορού, AEROWAVES- Dance Across Europe. Έχει υπάρξει μέλος της ομάδας εργασίας ‘Ανοιχτές Πόρτες’,(μια συνεργασία του ΥΠΠΟΑ και Μεγάρου Μουσικής για την στήριξη σε νέους δημιουργούς για την περίοδο της προετοιμασίας τους και την παρουσίασης της δουλειά τους στο κοινό. Ήταν μέλος της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Χορού του ΥΠΠΟΑ για την περίοδο 2017-21. Τον Απρίλιο του 2022 η DAN.C.CE UNITIVA ήταν η διοργανώτρια εταιρεία σε συνεργασία με την Πολιτιστική Πρωτεύουσα Ελευσίνα 2023 για 10o Spring Forward Festival, το ετήσιο φεστιβάλ του δικτύου AEROWAVES.
Roberto Fratini Serafide
Ο Roberto Fratini Serafide είναι δραματουργός και θεωρητικός του χορού. Είναι Καθηγητής Θεωρίας Χορού και Δραματουργίας στο CSD (Institut del Teatre, Βαρκελώνη), και εργάζεται ενεργά ως δραματουργός για διάφορες διεθνείς ομάδες στον τομέα του σύγχρονου χορού και του συμμετοχικού θεάτρου (Caterina Sagna, Roger Bernat, Philippe Saire, La Veronal/Marcos Morau, Sol Picó, Aerites/Patricia Apergi, Germana Civera, Wang/Ramírez, Olga Mesa, μεταξύ άλλων). Τα έργα του έχουν τιμηθεί με το βραβείο Prix de la Société des Auteurs, το Grand Prix de l’Association des Critiques de Danse, και το Prize Ciutat de Barcelona. Το 2013, του απονεμήθηκε το βραβείο FAD Sebastiá Gasch για το σύνολο των καλλιτεχνικών και πνευματικών επιτευγμάτων του. Πραγματοποιεί τακτικά συνέδρια, masterclasses και εργαστήρια σε θεατρικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλη την Ευρώπη (Bern Hochschule der Junst, UCL Louvain, UAB Barcelona, La Bellone Bruxelles, και άλλα), και έχει διατελέσει δραματουργός και κεντρικός ομιλητής της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Modul-dance. Τα άρθρα και τα δοκίμιά του για το χορό και τη δραματουργία έχουν δημοσιευτεί στα ιταλικά, στα γαλλικά, στα ισπανικά και στα αγγλικά. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «A contracuento. La danza y las derivas del narrar» (2012), «El cuerpo incalculable» (2018), «Escrituras del silencio» (2019) και «Liturgie dell’impazienza» (2020).
Ιωάννα Παρασκευοπούλου
Η Ιωάννα Παρασκευοπούλου είναι χορεύτρια και χορογράφος με έδρα της την Αθήνα. Αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Σπουδάζει στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η καλλιτεχνική της πρακτική επικεντρώνεται στη σχέση μεταξύ οπτικοακουστικών μέσων και κίνησης. Έχει συνεργαστεί — μεταξύ άλλων — με τους Ίριδα Κάραγιαν, Χρήστο Παπαδόπουλο, Δημήτρη Παπαϊωάννου, Alexandra Waierstall, Λενιώ Κακλέα, Κατερίνα Ανδρέου, Σοφία Μαυραγάνη, Τζένη Αργυρίου, Πατρίσια Απέργη, Αντώνη Φωνιαδάκη, Brendan Fernandes, Χάρη Κούσιο, Κι όμΩς κινείται, και Μαρία Κολιοπούλου. Έχει βραβευτεί από το Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος – ARTWORKS (2019). Παρουσίασε το project βίντεο και χορογραφίας All She Likes Is Popping Bubble Wrap στο πλαίσιο του Onassis New Choreographers Festival 8. Το συγκεκριμένο έργο έχει τιμηθεί με το βραβείο Best Sound Design στο FIVideodanza και με το βραβείο Best Video Art στο MIFVIF. Συν-δημιούργησε το video project Battle of Fishes στο πλαίσιο του προγράμματος Miniatures for Revolution – GNO. Το Battle of Fishes απέσπασε το βραβείο Best Cinematography από το InShadow Lisbon Screendance Festival. Χορογράφησε το ντουέτο MOS στο πλαίσιο του Onassis New Choreographers Festival 9. Επίσης, παρουσίασε τη 10λεπτη performance Coconut Effect στο διαγωνισμό Danse Élargie 2022, στον οποίο και τιμήθηκε με το βραβείο Young Jury Award. Το MOS επιλέχθηκε από το ευρωπαϊκό δίκτυο Aerowaves Twenty23 και συνεχίζει την περιοδεία του σε διεθνή φεστιβάλ.