H Ομάδα

Σουλτάνα (Νανά) Σπυροπούλου

Διευθύνουσα Σύμβουλος

Μιχαήλ Μαρμαρινός

Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία, Υποκριτική και   Θέατρο. Το 1983-4 ίδρυσε το σχήμα «διπλούς Έρως, εταιρεία Θεάτρου»  και αμέσως μετά την πρώτη του παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ. Μέσα από μια αδιάκοπη σειρά εσωτερικών διαμορφώσεων και μεταμορφώσεων, το σχήμα μετονομάστηκε  σε “Theseum Ensemble” Σήμερα προτιμά να σημειώνει γιατί έχει κάνει αυτές τις παραστάσεις, τι τον ενδιέφερε σ’ αυτές ή τίνος πράγματος αποτελούν απλώς παραδείγματα, χειρονομίες  ή δράσεις

Η δουλειά του διατρέχεται από δύο επίμονες παραδοχές:

α) Θέατρο είναι η τέχνη πάνω στην ιστορία των ανθρώπων.

β) Δεν υπάρχει στιγμή στην καθημερινότητα που να μην είναι θέατρο μόλις υπάρξει το κατάλληλο βλέμμα. 

Τα τελευταία χρόνια μέσα από τις παραστάσεις του, τον απασχολούν φανερά πια, τρία ζητήματα:

Ι. Έλκεται ανέκαθεν από τις Συναθροίσεις. Αυτός ο Τροπισμός  των ανθρώπων προς τις συναθροίσεις, άρχισε να τον απασχολεί ως έννοια του Χορού από τη στιγμή που ήρθε σε επαφή με την αρχαία ελληνική τραγωδία, σαν μια αρχαία δομή που παράγει σύγχρονες μορφές τόσο μέσα στην θεατρικότητα όσο και μέσα στην καθημερινότητα, Μια δομή με εξαιρετικές ιδιότητες, μια δομή ικανή να παράγει θέατρο, κείμενο, χάος, ιστορικότητα, πολιτική. Μια δομή / μηχάνημα του σύγχρονου βλέμματος.

Διαλέξεις, σεμινάρια, εργαστήρια, ασκήσεις και ομιλίες για τον Χορό σαν έννοια και δομή της πραγματικής ζωής, του μοντέρνου και κλασικού δράματος (Αθήνα, Δελφοί, Βερολίνο, Θεσσαλονίκη, Λος Άντζελες, Μόντρεαλ, Σεούλ, Βαρσοβία, Μόσχα, Τιφλίδα, Τόκυο)

ΙΙ. Με ποιους τρόπους ένα Υποκείμενο – το σώμα ενός πολίτη μέσα από την ιδιότητα του ηθοποιού- μπορεί να εξωθεί τον εαυτό του σε σημείο να παγιδεύεται μέσα στην πραγματικότητα, μεσ΄ στο Τυχαίο – σαν μέθοδος υποκριτικής διαδικασίας – μετατρέποντας έτσι τον εαυτό του σε ιστορική μαρτυρία / «ντοκουμέντο».

Εδώ η Βιολογία – όπως και η συνάντησή του με τον Alexander Lowen και την Βιοενεργειακή Ανάλυση από το 1990 – έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο.

Έχει διευθύνει εργαστήρια πάνω στην Βιοενέργεια σαν μέθοδο εκπαίδευσης του ηθοποιού, στην Ελλάδα και σε διεθνή συνέδρια του Διεθνούς Ινστιτούτου Βιοενεργειακής Ανάλυσης (Αθήνα κατ’ επανάληψη, Λειψία, Καράκας, Κοπεγχάγη, Θεσσαλονίκη, Φλωρεντία, Ούμπρια-Ιταλία).

ΙΙΙ. Τέλος, εκείνοι οι τρόποι και οι στιγμές της καθημερινότητας, οι ασήμαντες και συμπτωματικές, που μπορούν να «δηλητηριάζουν» την θεατρικότητα, σπρώχνοντας την βίαια προς την ποίηση, το χάπενινγκ , την περφόρμανς , το ντοκουμέντο. 

Αυτού του είδους η τακτική γραφής, ικανή να παράγει κείμενο, συνιστά αυτό που συνηθίζει να ονομάζει Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΩΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ.


ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΘΕ ΘΕΩΡΗΜΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ. 

Παραστάσεις του έχουν ανεβεί – ενώ άλλες παράλληλα  έχουν ταξιδέψει σε  διεθνή φεστιβάλ –  εκτός από την Ελλάδα, σε :

Αυστρία, Βέλγιο, Βενεζουέλα, Γαλλία, Γερμανία, Γεωργία, Ελβετία, Ιαπωνία, Ισπανία, Ιταλία, Κίνα, Κορέα, Ολλανδία, Πολωνία, Ρωσία, Σερβία.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΩΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ / CREATIONS

1997:ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού (Αθήνα)

2002:ΕΘΝΙΚΟΣ ΎΜΝΟΣ, ένα θεώρημα για την ομαδικότητα μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού (Κέρκυρα, Αθήνα)
Βραβείο κριτικών καλύτερης παράστασης – καλύτερης σκηνοθεσίας 2002 

2003:ΕΘΝΙΚΟΣ ΎΜΝΟΣ (μια παραγωγή του Teatro de la limonaia, Φλωρεντία)

2004:ΕΘΝΙΚΟΣ ΎΜΝΟΣ (μια παραγωγή του Tumanishvili Teatr, Τιφλίδα, Μόσχα)

ΡΟΜΕΟ + ΙΟΥΛΙΕΤΑ, η Τρίτη Μνήμη, W.Shakespeare (Φλωρεντία, Αθήνα)

2005:OLYMPIC GAMES, Οδηγίες Χρήσεως μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού (Αθήνα)

2006:ΕΘΝΙΚΟΣ ΎΜΝΟΣ (Σεούλ, Korean National University of Arts).

2007:ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΕΛΕΡΜΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΛΕΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΒΡΩΜΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;[μια επίσκεψη στον Πύργο του Κάφκα], μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού (Αθήνα)

2008:ΣΤΑΛΙΝ, μια συζήτηση για το ελληνικό θέατρο μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού σε συνεργασία με τον Ακύλλα Καραζήση (Εθνικό Θέατρο, Staat Theater Köln)
ειδικό βραβείο first guest performance prize by the German Federal Agency for Civic Education

2009:ΒΙΟΙ (ΖΩΕΣ) ΑΓΙΩΝ μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού, (Αθήνα)

2009:AGORA – ein chorstasimon, (μια παραγωγή της VOLKSBÜHNE am Rosa-Luxemburg-Platz, Βερολίνο)

2015: NOSTOI μια διεθνής παραγωγή της Cooperativa Archeologia και του Fabrica Europa, Τοσκάνη (Ιταλία) και Καρχηδόνα (Τυνησία).

2020: ΚΟΜΜΩΤΡΙΕΣ/ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ, μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού και του Theseum Ensemble (θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες) 

2020: Ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ατενίζει το μέλλον… μια παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού και του Ακύλλα Καραζήση (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

2022: ONCE TO BE REALIZED – Μουσικό Θέατρο βασισμένο στα ανέκδοτα έργα του συνθέτη Γιάννη Χρήστου, Deutsche Oper – Berlin, Munich Biennale – Mόναχο, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ίδρυμα Ωνάση).

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
1987:ΣΤΡΙΝΤΜΠΕΡΓΚ – ΣΤΡΙΝΤΜΠΕΡΓΚ (το πρώτο προμήνυμα), Α. Στρίντμπεργκ (Αθήνα)

1993:DIE HAMLETMASCHINE, H.Müller (Θεσσαλονίκη ΚΘΒΕ)
ΜΗΔΕΙΑ θραύσματα, Ευριπίδη (Βρυξέλλες)

1994:CAMERA DEGLI SPOSI, Γ.Βέλτσου (Αθήνα)

1996:ΦΑΡΣΑ ΚΑΛΝΤΕΓΟΥΕΙ, B.Strauss (Αθήνα)

1998:ΆΜΛΕΤ- το δάγκωμα του φιδιού, W.Shαkespeare (Αθήνα, BITEF- Βελιγράδι)

ΗΛΕΚΤΡΑ, Σοφοκλή  (Επίδαυρος, Θεσσαλονίκη, Δίον, Φίλιπποι)

2000:ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ Αισχύλου – a ghost sonata (Αθήνα, Καράκας, Ζυρίχη, Τιφλίδα,)

2001:MEDEAMATERIAL, H.Müller (Τιφλίδα, Μόσχα)

2005:ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ Αισχύλου μια παραγωγή του Seoul Art Centre (Κορέα)

2007-2009:ΠΕΘΑΙΝΩ ΣΑΝ ΧΩΡΑ, Δημήτρης Δημητριάδης (Φεστιβάλ Αθηνών, Wiener Festwochen 2008, Kunstenfestibaldesarts in Brussels 2008, Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στη Βαρσοβία, WARSZAWA CENTRALNA 2008, Festival d’Αutomne Teatr de Odeon Paris 2009)

2009:ΑCROPOLIS re-construction, Σ.Βυσπιάνσκι (Teatr WSPOLCZESNY, Βρότσλαβ, Πολωνία)

2010:ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ re-construction, μια παραγωγή του Theseum Ensemble (Αθήνα)

2011:ΗΡΑΚΛΗΣ ΜΑΙΝΟΜΕΝΟΣ, Ευριπίδη (Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος)

2012:ROMEO + JULIET, the Third Memory, W.Shakespeare (μια παραγωγή του Tumanishvili Teatr, Τιφλίδα) 

2012 + 2013:INSENSO,Δημήτρης Δημητριάδης, (Φεστιβάλ Αθηνών)2012-2013: Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, W. Shakespeare (Εθνικό Θέατρο, Αθήνα)

2013 + 2014: PHEDRE, Jean Racine (Commedie Francaise, Παρίσι)

2014: ΦΑΟΥΣΤ I, Goethe (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αθήνα)

2015: ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ I have your data, Γιώργος Βέλτσος (ΚΘΒΕ – Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης)

2015: ΝΟ – NEKYIA, (ραψωδία λ’, Ομήρου Οδύσσεια), Ελληνικό Φεστιβάλ, Επίδαυρος, Εθνικό Θέατρο ΝΟ, Τόκιο

2016: ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ, Αριστοφάνης (Επίδαυρος,Περιοδεία στην Ελλάδα – Εθνικό Θέατρο)

2016: ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ, Μολιέρος (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Ίδρυμα Ωνάση)

2017: ΥΟΚΙΗΙ, έργο του θεάτρου Νο από τον Komparou Zenchikou (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος)

2018: TΟ ΤΡΑΜ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΟΘΟΣ, Τενεσί Ουίλιαμς (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)

2018: ΗΛΕΚΤΡΑ, Σοφοκλή (Shanghai Dramatic Art Centre, International Arts Festival of Shanghai, Κίνα). Βραβεία καλύτερης υποκριτικής επίδοσης α’ και β’ ρόλου , βραβείο καλύτερης σκηνογραφίας, υποψήφια για βραβείο καλύτερης παράστασης

2021: ΙΧΝΕΥΤΑΙ, Σοφοκλή (Επίδαυρος – Ελληνικό Φεστιβάλ, όρος Κυλλήνη, Ηρώδειο – Φεστιβάλ Αθηνών)

Διεθνείς συνεργασίες: 

  • Με τον Albrecht Hirhe (Γερμανία) για το ALTHUSSER–ROCK 1996, Αθήνα, Γερμανία, Γαλλία,     Ελβετία
  • Με τον Heiner Goebbels (Γερμανία) για το ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΣΛΗΜΑΝ 1997, Αθήνα 
  • Με τον θεατρικό οργανισμό BIDT και τον Erik Pold (Δανία) για το ΔΗΜΟΣΙΟΙ  ΧΩΡΟΙ, Αθήνα 2003
  • Με τους Daniel Wetzel και Helgard Haug (RIMINI PROTOKOLL-Γερμανία) για το HOT SPOTS – “Ήμουν εδώ” , Αθήνα, Αμβούργο 2004.
  • Με το VeenFabriek και τον Paul Koek (Ολλανδία) για τις “ΙΚΕΤΙΔΕΣ” του Ευριπίδη, Ολλανδία, Επίδαυρος 2006. 
  • Με την Αρχαιολογική εταιρία της Φλωρεντίας και Fabrica Europa για το NOSTOI, 2013 -2015
  • Με το θέατρο ΝΟ και τον master του ΝΟ, Gensho Umewaka για τη  Νο – ΝΕΚΥΙΑ 2015.
  • Με την Deutsche Oper Berlin and Munich Biennale στο «ONCE TO BE REALIZED», πάνω στον  Jani Christou , 2021-2022.

Ως ηθοποιός: 

Έχει συμμετάσχει σε πολλές από τις παραστάσεις της εταιρείας θεάτρου Διπλούς Έρως και έχει συνεργαστεί σε βασικούς ρόλους με άλλους σκηνοθέτες όπως η Ρούλα Πατεράκη, ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο Αντώνης Αντύπας, ο Πλούταρχος Καϊτατζής, ο Σπύρος Ευαγγελάτος σε έργα των Κολτές, Ντάγκερμαν, Ευριπίδη, Σοφοκλή κτλ. 

Επίσης και σε μεγάλου μήκους ταινίες των Λ.Παπαστάθη, Γ.Κόρρα, Τ.Σπετσιώτη, Ν.Τριανταφυλλίδη, Σ.Θεοδωράκη, Κ.Αριστόπουλου.

Στην Επίδαυρο έχει εμφανιστεί:

1.στην ΕΛΕΝΗ του Ευριπίδη με το θέατρο του Νότου (ΘΕΟΚΛΥΜΕΝΟΣ) σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά 

2.στη ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη με το Αμφι-θέατρο σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου (ΙΑΣΩΝ) 

3.στην παράσταση ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ – ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΟΝΩ του Σοφοκλή, Εθνικό θέατρο, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη (ΟΙΔΙΠΟΥΣ)

4.ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, Επίδαυρος, Ηρώδειο, αρχαία θέατρα (ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ).

Έχει προσκληθεί να διευθύνει εργαστήρια ή να συμμετάσχει με εισηγήσεις, σεμινάρια σεΑθήνα, Αλεξάνδρεια, Αμμάν, Βερολίνο, Βρότσλαβ, Ζυρίχη, Θεσσαλονίκη, Καράκας, Κοπενχάγη,  Κρήτη,  Λος  Άντζελες, Μάαστριχ, Μοντρεάλ, Σύδνεϋ, Μόσχα, Ούμπρια, Πράγα, Σεούλ, Ταλίν, Τιφλίδα, Φλωρεντία, Μανίλα

με θέμα :

α)Σκηνοθεσία ως Δραματουργία

ΑΣΑΝΣΕΡ: η αφηγηματικότητα σε α’ και γ’ πρόσωπο – μια μεθοδολογία

β) ΧΟΡΟΣ του αρχαίου ελληνικού δράματος – οι σύγχρονες μεταμορφώσεις μιας αρχαίας δομής. Αρχές, μεθοδολογία.

γ) Σωματικές αναστολές και Βιοενεργειακή κραυγή

μια σωματική προσέγγιση της εκπαίδευσης του ηθοποιού, βασισμένη στην Βιοενεργειακή Ανάλυση.

Μέλος της International HEINER MÜLLER GESELLSCHAFT.

Μέλος του International Institute for Bionergetic Analysis

Από το 2005 έως το 2009 διετέλεσε πρόεδρος του Ελληνικού τμήματος του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου Unesco ITI .

Έχει διδάξει στα Πανεπιστήμια Πατρών, Ναυπλίου και Θεσσαλονίκης.

Επίκουρος καθηγητής στη σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου  Θεσσαλονίκης.

Από το 1997 υπό την διεύθυνση του το “Theseum Ensemble” έχει αποκτήσει μια νέα στέγη στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, το «θησείον-ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ», μια παλιά αποθήκη διαμορφωμένη σε ένα Διεθνές Κέντρο για την Παράσταση των Τεχνών, προσφερόμενο για συνεργασίες και παρουσιάσεις σχημάτων ή μεμονωμένων καλλιτεχνών από όλη την Ευρώπη ή και αλλού. Μερικοί από τους συνεργάτες, που έχουν προσκληθεί για να εργαστούν εδώ είναι ο σκηνοθέτης και συνθέτης Heiner Goebells, το Bidt Theatre της Δανίας, η Γερμανική Θεατρική ομάδα Rimini Protokoll,  ο σκωτσέζος σκηνοθέτης Andrew Mac Kinnon, η το θέατρο  VeenFabriek του ολλανδού σκηνοθέτη Paul Koek, κ.α.

Από το 2020 ορίζεται ως ο Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2023 που είναι η Ελευσινα:  2023 ΕΛΕVΣΙΣ European Capital of Culture.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ – ΒΡΑΒΕΙΑ

  • Βραβείο Κουν καλύτερης Σκηνοθεσίας και Παράστασης για το έργο “Εθνικός Ύμνος”
  • Η παράσταση ΚΛΙΜΑΞ του Jean Genet επιλέγεται από το Υφυπουργείο Νέας Γενιάς για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 3η Biennale ’87 Νέων Καλλιτεχνών Μεσογείου στη Βαρκελώνη της Ισπανίας
  • Βραβείο καλύτερου ηθοποιού για την παράσταση “Στη Σκιά του Μάρτ” του Στίνγκ Ντάγκερμαν, Απλό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα.
  • Βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Ιθάκης για την παράσταση “Η κυρία των δυνάμεων” του Πλούταρχου Καϊταρτζή με τον θίασο Αμόρε. (Δεν παρελήφθη).
  • Τιμητική διακρίση του παγκόσμιου  φεστιβάλ Fundateneo Festival International de Teatro de Caracas για την παράσταση “Αγαμέμνων, The Ghost Sonata”, Καράκας, Βενεζουέλα.
  • Ειδικό βραβείο guest performer prize by the German Federal Agency for Civic Education για την παράσταση “Στάλιν, μια συζήτηση για το (Νεο)Ελληνικό Θέατρο” στο πλαίσιο του φεστιβάλ ECHT! 7. POLITIK IM FREIEN THEATER, Staat Theater Köln, Κολωνία, Γερμανία, 2008
  • Τιμητική διάκριση καλύτερης παράστασης και βραβείο διδασκαλίας και υποκριτικής στην παράσταση Ρομέο και Ιουλιέτα,  Teatr Michail Tumanishvili, Τιφλίδα, Γεωργία, Ιούνιος 2014
  • Μεγάλο Βραβείο σκηνοθεσίας θεάτρου Michail Tumanishvili για τα έργα του Medea Material, Εθνικός Ύμνος και Ρομέο και Ιουλιέτα. Teatr Michail Tumanishvili, Τιφλίδα, Γεωργία, φθινόπωρο 2014.
  • Βραβείο καλύτερης Παράστασης Αρχαίου Δράματος ΝΟ – ΝΕΚΥΑ,  Ιαπωνία, Επιδαυρος 2015.
  • Απονομή του “Chevalier de l’ordre des Arts et des Lettres”  από το Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας, 2016.
  • Βραβείο Αριστείας / Excellence από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκής, 2020.

Αναστασία Αμανατίδου

Διευθύντρια Διαχείρισης Πνευματικής Ιδιοκτησίας - Παρακαταθήκης

Η Αναστασία Αμανατίδου γεννήθηκε κι έζησε για πολλά χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή (ΑΠΘ) κι εργάστηκε ως δικηγόρος. Απέκτησε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα στο “Δίκαιο της Τέχνης και Πολιτιστική Διαχείριση”(Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος) και στα πλαίσια αυτού συμμετείχε ως επιμελήτρια και πολιτιστική διαμεσολαβήτρια σε εικαστικές εκθέσεις. Έχει εργαστεί ως project manager στον πολιτιστικό οργανισμό Public Art Lab στο Βερολίνο, ενώ στα πλαίσια αυτού έχει ασχοληθεί πιο ειδικά και με την επιμέλεια εκθέσεων που συνδυάζουν στοιχεία τέχνης κι επιστήμης. Αποφοίτησε, ακόμη, από το τμήμα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης(Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών) κι εργάστηκε ως δικηγόρος σε ζητήματα Δικαίου της Τέχνης και Πνευματικών Δικαιωμάτων. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά στη διοργάνωση πολλών διεθνών καλλιτεχνικών φεστιβάλ όπως TOA(Tech Open Air) στο Βερολίνο, ADAF( Athens Digital Art Festival) στην Αθήνα κ.α.

Άννα Βαφειάδου

Διευθύντρια Παραγωγής

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και εξειδικεύτηκε στον Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό Πόλεων και Κτιρίων (MSc). Παράλληλα σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο και αποφοίτησε με Δίπλωμα Πιάνου. Συνεργάστηκε με Δήμους σε όλη την Ελλάδα και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα σαν επιστημονική υπεύθυνη σε Πολιτιστικά και Περιβαλλοντικά έργα και εργάστηκε σε Υπουργεία και Διεθνείς Οργανισμούς όπως η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Είναι η Καλλιτεχνική Δ/ντρια του ‘Lost in Jazz’ στο Πήλιο και ανέπτυξε δεσμούς με το κοινό του τόπου. Επιμελήθηκε τον κύκλο ‘…οι Τέχνες αλλιώς…’ στο Πάρκο για το Παιδί και τον Πολιτισμό.

Απέκτησε εμπειρία στη διαχείριση έργων που γεφυρώνουν την Κοινωνία των Πολιτών, τις Επιχειρήσεις και την Τέχνη στο χώρο του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Από το Απρίλιο του 2018 είναι μέλος της οργανωτικής ομάδας του Nordic Urban Lab in Athens, ενός διαλόγου μεταξύ των Βορείων χωρών και της Ελλάδας με πρωτοβουλία του φορέα Metropolis | Copenhagen International Theatre. Υποστηρίζει με πάθος την δημιουργία ενός βιώσιμου, Πολιτιστικού Τοπίου μέσα από την Τέχνη και τον Αστικό Σχεδιασμό. Η έρευνά της ‘Η Πόλη σαν ένα σκηνικό’ εστιάζει στην εξοικονόμηση πόρων και την ενσωμάτωση ατόμων και ομάδων με διαφορετικούς ρυθμούς και κώδικες.

Γεωργία Βουδούρη

Διευθύντρια Πολιτιστικής Ανάπτυξης

Η Γεωργία Βουδούρη είναι Αρχιτέκτονας (Ε.Μ.Π.) με εξειδίκευση στον Παραμετρικό Σχεδιασμό και τις Τεχνολογίες Αυτοματοποιημένης Κατασκευής (MAΑ/IAAC) και Μεταπτυχιακές σπουδές στην Πολιτιστική Διαχείριση (Πάντειο Πανεπιστήμιο). Έχει εργαστεί ως αρχιτέκτονας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και από το 2010 ασχολείται με την επιμέλεια και παραγωγή δράσεων Τέχνης και Πολιτισμού. To 2014 συνίδρυσε την εταιρεία πολιτιστικής διαχείρισης και επικοινωνίας Medianeras [concepts, curating, communication]. Έχει εργαστεί σε δράσεις που ποικίλουν σε περιεχόμενο από την αρχιτεκτονική, τα εικαστικά και την τεχνολογία, έως τη γαστρονομία τη μόδα και την κοινωνική επιχειρηματικότητα, και έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία στη διαχείριση και παραγωγή μεγάλων έργων, και ειδικά στη site-specific δημιουργία. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον εντοπίζεται στη σχέση Χώρου, Σύγχρονης Τεχνολογίας και Τέχνης.

Μορφούλα Γαλοπούλου

Προϊσταμένη Παραστατικών Τεχνών

Η Μορφούλα Γαλοπούλου είναι μουσειολόγος και πολιτιστική διαχειρίστρια, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Μουσειολόγων, με αρχικές σπουδές στην αρχαιολογία και την ιστορία της τέχνης. Επιπλέον, είναι υποψήφια διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Επιμορφώνεται διαρκώς σε θέματα διαχείρισης φεστιβάλ και παραστατικών τεχνών και επιμέλειας εκθέσεων, με ταυτόχρονη εκπαίδευση σε θέματα προσβασιμότητας και συμπερίληψης.

Μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με δημόσιους πολιτιστικούς φορείς και φεστιβάλ, όπως Εφορείες Αρχαιοτήτων, Photobiennale, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Biennale της Αθήνας, Micro M Festival κ.α. και έχει συνοργανώσει και συμμετάσχει σε διάφορα ανεξάρτητα Φεστιβάλ Τεχνών και Κοινωνικά Φεστιβάλ αλληλεγγύης κ.α. Εκτός των άλλων, έχει συνεργαστεί με ραδιοφωνικούς σταθμούς για την οργάνωση εκδηλώσεων και ως παραγωγός ραδιορφωνικού προγράμματος.

Ελεάννα Γεωργίου

Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου

Η Ελεάννα Γεωργίου είναι Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Προβολής πολιτιστικών εκδηλώσεων. Πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών (Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Συγκριτική Λογοτεχνία (D.E.A. Etudes françaises, francophones et comparées, Πανεπιστήμιο Michel de Montaigne, Γαλλία). Από το 2008 έχει συνεργαστεί με πολιτιστικούς φορείς όπως τα θέατρα ΠΟΡΤΑ, Παλλάς, Δ.Χορν, Σφενδόνη, Χώρος, skrow, Επί Κολωνώ, Σύγχρονο θέατρο, με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, το Καλλιτεχνικό Δίκτυο Παραστατικών Τεχνών Κινητήρας, το Animasyros Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων, καθώς και με μορφωτικά ιδρύματα όπως το Ινστιτούτο Goethe, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος κ.ά. Έχει εργαστεί, επίσης, ως Υπεύθυνη Προγραμμάτων, Επικοινωνίας κι Εξεύρεσης Πόρων σε οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων (Διεθνής Αμνηστία, Ελληνικό Κέντρο Προώθησης του Εθελοντισμού), περιβάλλοντος (MEDASSET), στο λογοτεχνικό περιοδικό ΔΙΑΒΑΖΩ κ.ά. Είναι Head of Press Office της 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης από τον Ιανουάριο 2021.

Αριλένα Δημητρίου

Προϊσταμένη Επικοινωνίας και New Media

Η Αριλένα (Αρετή – Ελένη) Δημητρίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992, όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε στο τμήμα «Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, και απέκτησε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα ειδίκευσης στην «Δημοσιογραφία και Νέες Τεχνολογίες» από το Πανεπιστήμιο Κρεμς, της Αυστρίας. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου και Social Media Manager στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου. Συμμετείχε εθελοντικά στις ανασκαφές της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας στο μυκηναϊκό ανάκτορο της Θήβας. Στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού της προγράμματος εργάστηκε για το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας ως Ερευνήτρια και Υπεύθυνη Επικοινωνίας. Από το 2017 έως το 2018 εργάστηκε ως Δημοσιογράφος στο Περιοδικό ΓΥΝΑΙΚΑ (Καθημερινή της Κυριακής), γράφοντας κυρίως για πολιτιστικά θέματα. Από το 2018 έως το 2020 εργάστηκε στο πολιτιστικό site Culturenow.gr ως Πoλιτιστική Συντάκτρια, Υπεύθυνη Χορηγιών Επικοινωνίας και Social Media Manager.

Ελένη Ζησιμοπούλου

Σύμβουλος Επικοινωνίας & Διαφημιστικής Εκστρατείας

Η Ελένη Ζησιμοπούλου ξεκίνησε την καριέρα της στη διαφήμιση το 1999, ως κειμενογράφος.

Την τελευταία δεκαετία ηγήθηκε του δημιουργικού τμήματος του ΜcCann Worldgroup, από τη θέση της Executive Creative Director. Έχει δημιουργήσει καμπάνιες και ολοκληρωμένη Επικοινωνία για σημαντικούς τοπικούς και πολυεθνικούς πελάτες.

Project της έχουν διακριθεί σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ.

Είναι κάτοχος πτυχίου BSc Marketing Management (Deree College, The American College of Greece) και δύο μεταπτυχιακών τίτλων: Post Graduate Diploma in Advertising (Watford School of Business, West Herts College, London) και ΜΑ in Design Studies (Central Saint Martins, University of the Arts, London).

Πιστεύει ότι η τέχνη και ο πολιτισμός είναι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα.

Παναγιώτης Κανάκης

Διευθυντής Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών

Ο κ. Παναγιώτης Κανάκης είναι κάτοικος, γεννημένος και μεγαλωμένος, στην Ελευσίνα, με ενεργό ενδιαφέρον και συμμετοχή στα κοινοτικά πράγματα. Είναι κάτοχος πτυχίου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, με ειδίκευση στη Λογιστική και είναι ενεργό μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Έχει ποικίλο επιχειρηματικό υπόβαθρο αφού εργάστηκε για πολλά χρόνια ως λογιστής σε εξωτερικούς συνεργάτες προσφέροντας υπηρεσίες σε διάφορες επιχειρήσεις, από διάφορους κλάδους, με μεγάλη γνώση και έκθεση στο διεθνές εμπόριο, τις διεθνείς συναλλαγές και τις πληρωμές, καθώς και σε βάθος γνώση των πρακτικών προμηθειών και της εφοδιαστικής αλυσίδας η διοίκηση κέρδισε από την εκτεταμένη συνεργασία του με μεγάλη εισαγωγική-χονδρική εταιρεία. Έχει πάθος για τον αθλητισμό και έχει υποστηρίξει τη λειτουργία πολλών τοπικών επιχειρήσεων στην Ελευσίνα, γεγονός που του δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσει τις ανάγκες και τις προοπτικές της κοινότητας.

Ισαβέλλα Δήμητρα Καρούτη

Προϊσταμένη Τμήματος Υποστήριξης Γενικού Καλλιτεχνικού Διευθυντή

Η Ισαβέλλα-Δήμητρα Καρούτη είναι Αρχιτέκτονας (MArch Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) και απόφοιτος του μεταπτυχιακού Διοίκησης Πολιτισμικών Μονάδων (MSc ΕΑΠ).

Κατά τη διάρκεια των σπουδών της έχει συμμετάσχει σε εικαστικές εκθέσεις και performances στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει εργαστεί ως αρχιτέκτονας σε αρχιτεκτονικά και τεχνικά γραφεία στην Ελλάδα, ενώ από το 2016 απασχολείται ως εκπαιδεύτρια αρχιτεκτονικής για παιδιά και project manager ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έχει συνεργαστεί με ακαδημαϊκούς, πολιτιστικούς, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς σε όλη την Ευρώπη σε προγράμματα με ευρεία θεματική (ενδεικτικά: game-based learning, event management, AR in museums, ZW & CE ).

Το ερευνητικό της ενδιαφέρον αφορά στο παιχνίδι και τη σχέση του με την πόλη, είτε ως δράση, είτε ως εγκατάσταση.

Γιάννης Κουκμάς

Διευθυντής Ανάπτυξης και Συμμετοχής Κοινού

Ο Γιάννης Κουκμάς είναι Κοινωνικός Ανθρωπολόγος (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) με μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία (Πανεπιστήμιο Αθηνών) και τη Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων (ΕΑΠ). Εργάστηκε στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης στην Αλεξανδρούπολη από την ίδρυσή του το 1998, με κύριες αρμοδιότητες τον στρατηγικό σχεδιασμό, την προσέλκυση-ανάπτυξη κοινού, την εκπαίδευση εθελοντών, την επικοινωνία Social Media, τη διοργάνωση διεθνών συνεδρίων, σεμιναρίων-εργαστηρίων, εκδηλώσεων και την εξεύρεση πόρων. Είναι μέλος του ελληνικού τμήματος του ICOM (Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων), του Δ.Σ. της Ένωσης Προφορικής Ιστορίας, καθώς και ιδρυτικό μέλος της Ομάδας Προφορικής Ιστορίας Αλεξανδρούπολης. Ερευνητικά του ενδιαφέροντα αποτελούν η πολιτιστική πολιτική, η διαχείριση πολιτιστικών οργανισμών, η ανάπτυξη και συμμετοχή του κοινού, η επικοινωνία, η μνήμη, η προφορική ιστορία και η μετανάστευση.

Ιουλία Κολοβού

Προϊσταμένη Λογιστηρίου

Η Ιουλία Κολοβού γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελευσίνα. Είναι απόφοιτη του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς και του ΜΒΑ Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα σεμινάρια λογιστικής, μισθοδοσίας καθώς και Δημοσίων Συμβάσεων. Στο παρελθόν έχει εργαστεί σε Εμπορική Εταιρία. Είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Αγγελική Λαμπίρη

Διευθύντρια Πολιτιστικής Κατάρτισης

Η Αγγελική Λαμπίρη είναι πολιτιστική διαχειρίστρια με εξαετή επαγγελματική εμπειρία σε Ευρωπαϊκά Φεστιβάλ, εκθέσεις σύγχρονης τέχνης και συναντήσεις Ευρωπαϊκών Δικτύων όπως των IETM, Culture Action Europe, Peggy Guggenheim Museum, Fabbrica Europa Festival, Festival au Désert Firenze, καθώς και συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά projects, όπως τα Tandem Europe, “Nostoi -Histoires de retours et d’exodes” και “Mixdoor – New Forms in Mixed Performing Arts Practices”. Eργάζεται στην 2023 Ελευσίνα ως Διευθύντρια Πολιτιστικής Κατάρτισης από το 2016. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Πολιτιστικών και Καλλιτεχνικών Εκδηλώσεων στην Φλωρεντία και έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου του Πειραιά.

Νεφέλη Μαρία Μαδεμλή

Προϊσταμένη Δημοσίων Συμβάσεων, Διαγωνισμών και Διαφάνειας

Η Νεφέλη Μαρία Μαδεμλή μεγάλωσε στην πόλη της Ελευσίνας, όπου και διαμένει. Είναι τελειόφοιτη στο μεταπτυχιακό της πάνω στη Συμβουλευτική και την Ψυχοθεραπεία και παράλληλα απασχολείται σε διάφορους εθελοντικούς φορείς και πεδία δωρεάν παροχής συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας. Έχει πιστοποιηθεί σε ζητήματα Ανθρωπίνων Σχέσεων, σε Δεξιότητες Συμβούλου και στο Ψυχικό και Συναισθηματικό Τραύμα. Οι προπτυχιακές της σπουδές ήταν στις Πολιτικές Επιστήμες και στην Ιστορία, με σεμινάρια πάνω στο Προσφυγικό ζήτημα, στην Εκλογική Πολιτική των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, σε θέματα Leadership κι έχει επίσης πιστοποιηθεί στην Ανάπτυξη του Ανθρωπίνου Δυναμικού. Είναι συγγραφέας κι αρθρογράφος στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο ‘’Elefsinians’’ και διαχειριστής των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της σελίδας, έχει σπουδές στη μουσική και το τραγούδι, κάνει συναυλίες σε διάφορες μουσικές σκηνές και χώρους τέχνης κι έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ, τοπικά και μη. Εθελοντικά δίδασκε την Αγγλική γλώσσα σε μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης. Έχει εργασθεί στο Ανθρώπινο Δυναμικό, όπου κι απέκτησε ενδιαφέρον γύρω από το ερώτημα ‘’Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο ανθρωποκεντρικές;’’, με το οποίο ασχολείται κι ερευνητικά. Το κέντρο της προσοχής και του ενδιαφέροντός της είναι ο άνθρωπος, η ψυχοσυναισθηματική του ανάπτυξη κι εξέλιξη, η επιρροή της Τέχνης στον ψυχισμό του, καθώς κι η διαγενεακή επίδραση που του ασκείται.

Νεοκλής Μαντάς

Προϊστάμενος Πολιτιστικής Ανάπτυξης

Ο Νεοκλής Μαντάς γεννήθηκε στον αποβιομηχανοποιημένο Βόλο της δεκαετίας του ’80. Είναι Πολεοδόμος Μηχανικός του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας &Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤΜΧΠΠΑ), με μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στις αστικές και πολιτισμικές γεωγραφίες (Master of Arts “Cities & Cultures”) από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Tο 2020 έλαβε τον τίτλο του διδάκτορα Ψυχογεωγραφίας από την Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αφού υποστήριξε επιτυχώς τη διδακτορική του διατριβή με τίτλο: «Αναδυόμενες Ονειροτοπίες στη Σύγχρονη Πόλη: Αναζητώντας τη Διαμοντέρνα Ταυτότητα και Εικόνα της Πόλης μέσα από το Κινηματογραφικό της Παλίμψηστο». Επαγγελματικά έχει δραστηριοποιηθεί στον χώρο των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών (Στέλεχος Επικοινωνίας & Προβολής Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης), ενώ αποτελεί μέλος της Ερευνητικής Ομάδας του Εργαστηρίου Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας & Πολιτικής του ΤΜΧΠΠΑ (ενδεικτικά projects: Συμμετοχή στην Κατάθεση Φακέλου Υποψηφιότητας Ελευσίνα 2021, Στρατηγικά Σχέδια Marketing Ελληνικών Πόλεων, ευρωπαϊκό πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας CULTURE+). Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται η Ταυτότητα και η Εικόνα των Πόλεων, το Μarketing και το Branding των Τόπων, ο Τουριστικός και ο Πολιτιστικός Σχεδιασμός και οι Διαμοντέρνες Φαντασιακές Γεωγραφίες.

Χρύσα Μαρτίνη

Διευθύντρια Κτηριακών Εγκαταστάσεων και Υποδομών

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. 

Σπούδασε στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και έχει εργασθεί κυρίως στην Αθήνα. Έχοντας αποκτήσει πτυχίο από τη Σχολή Αρχιτεκτονικής Εσωτερικού Χώρου, Διακόσμησης και Design αντικειμένου από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και Μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών από την Σχολή Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης συνεργάσθηκε με μεγάλους οργανισμούς, αρχιτεκτονικά γραφεία και κατασκευαστικές εταιρείες ως Αρχιτέκτων, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί ιδιωτικά έργα σε μελέτη, επίβλεψη και κατασκευή. Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (Διεύθυνση Αρχιτεκτονικών Μελετών), το Αρχιτεκτονικά γραφεία Ι.&Α. Βικέλας, Κ. Κυριακίδης κ.ά. έχουν αποτελέσει κύριους  συνεργάτες της. Η επαγγελματική της εμπειρία εκτείνεται σε δυο δεκαετίες. 

Οι τελευταίοι τίτλοι σπουδών που απέκτησε από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών περί Βιομηχανικής Αρχαιολογίας και η συμμετοχή της σε σειρά συνεδρίων, την οδήγησαν στην μελέτη της Ελευσίνας, την πόλη με την πλουσιότερη Βιομηχανική Κληρονομιά στην Ελλάδα.  Είναι μέλος μη κυβερνητικών οργανώσεων και εθελοντικών ομάδων για την αστική αναβάθμιση της Αθήνας και την ανάδειξη, διάσωση και επανάχρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς. 

Εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνα 2021 τον Οκτώβριο του 2018, στην Διεύθυνση Αστικών Παρεμβάσεων και Παρακαταθήκης. Παράγει, παρακολουθεί και προγραμματίζει αρχιτεκτονικές μελέτες και  τεχνικές εργασίες, διερευνώντας παράλληλα το νομικό καθεστώς, συντάσσει τεχνικές προδιαγραφές έργων, διαχειρίζεται υφιστάμενες υποδομές που χρησιμοποιεί η εταιρεία και φροντίζει με κάθε τρόπο την ομαλή εκτέλεση του καλλιτεχνικού προγράμματος και του έργου της εταιρείας συνολικά.  

Αποτελεί βασικό μέλος όλων των Επιτροπών παραλαβής υπηρεσιών και προμηθειών για την εταιρεία της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνα 2021.

Ταυτόχρονα, ασχολείται με τα εικαστικά και έργα της παρουσιάζονται σε καλλιτεχνικές εκθέσεις. Παράγει επίσης κείμενα περί Αρχιτεκτονικής και Διακόσμησης που δημοσιεύονται στον ηλεκτρονικό τύπο.

Ζωή Μουτσώκου

Διευθύντρια Σύγχρονης Τέχνης

Η Ζωή Μουτσώκου είναι αρχιτέκτονας (ΑΠΘ) με σπουδές στη σύγχρονη καλλιτεχνική κριτική θεωρία και πρακτική στο Dutch Art Institute (DAI). Πέραν της ενασχόλησής με την αρχιτεκτονική και τα εικαστικά, κατέχει εμπειρία στην εικαστική επιμέλεια και την παραγωγή του καλλιτεχνικού έργου, συνεργαζόμενη με διεθνείς καλλιτέχνες και σημαντικά ιδρύματα και φεστιβάλ της Ευρώπης. Ο τομέας της εξειδίκευσής της αφορά στα καλλιτεχνικά residencies και το 2016 είχε την πρωτοβουλία του Greveniti Residency στην περιοχή του Ζαγορίου. Το τρέχων ερευνητικό ενδιαφέρον της εστιάζει στις σχέσεις του πολιτισμικού, περιβαλλοντικού και κοινωνικo-πολιτικού φαινομένου της εξάντλησης, με σύγχρονες ιδέες γύρω από την πολιτισμική παραγωγή ειδικότερα στο πλαίσιο των artist’s residencies, το σώμα και τον χώρο/τόπο. Προηγούμενα ερευνητικά πεδία αφορούν σε πρακτικές και θεωρίες συν-αισθηματικής ενεργοποίησης αναφορικά με την Τέχνη της Εγκατάστασης, καθώς επίσης και στις χωρικές σχέσεις μεταξύ του μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ως «κέλυφος» και του εκθέματος.

 

Μαρία Λιβάνιου

Διευθύντρια Ποιότητας και Διαχειριστικής Επάρκειας και Διαδικασιών Συντονισμού με τον Δήμο Ελευσίνας

Η Μαρία Λιβάνιου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελευσίνα. Σπούδασε Λογιστική, ενώ έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για Διεθνή λογιστικά Πρότυπα, Ελληνικά λογιστικά πρότυπα και μισθοδοσίας. Η πορεία της στον χώρο της λογιστικής έχει καλύψει όλο το φάσμα των ειδικοτήτων σε οργανωμένα λογιστήρια εδώ και 15 χρόνια, εκ των οποίων εννέα υπήρξε Υπεύθυνη λογιστηρίου σε Ευρωπαϊκό όμιλο επιχειρήσεων με έδρα την Αυστρία. Παράλληλα, διατηρεί δικό της λογιστικό γραφείο, παρέχοντας υπηρεσίες σε εταιρείες Α.Ε., αλλά και κάθε νομικής μορφής και φυσικών προσώπων. Υπήρξε λογίστρια της εταιρείας που ήταν υπεύθυνη για την υποβολή της υποψηφιότητας του φακέλου “Ελευσίνα 2021”, αποκτώντας εμπειρία από Δημόσια λογιστική, ενώ αυτή τη στιγμή εργάζεται στην εταιρεία Ελευσίνα 2021 ως Διευθύντρια Οικονομικών – Διοικητικών Υπηρεσιών. Έχει δικαίωμα υπογραφής οικονομικών καταστάσεων Α’ τάξης, πιστοποιημένο από το Οικονομικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Αγγελική Νικολάρη

Προϊσταμένη Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων

Η Αγγελική Νικολάρη σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έκανε την πρακτική της εξάσκηση στην ΕΡΤ στην παραγωγή Δελτίου Ειδήσεων και αργότερα εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας Athens Voice ως web editor και συντάκτρια πολιτιστικών θεμάτων. Στη συνέχεια μετακόμισε στο Παρίσι, όπου ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στην Επικοινωνία των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών με ειδίκευση στη Μουσική Βιομηχανία. Κατά τη διάρκεια της διαμονής της στη Γαλλία εργάστηκε στην επικοινωνία και στην παραγωγή διεθνών μουσικών φεστιβάλ (“Festival de l’Imaginaire”, Παρίσι, “Festival Blues Passions”, Κονιάκ) και στον γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό OUI FM ως Υπεύθυνη των Μουσικών Συναντήσεων “OUI FM Acoustic Sessions”.

Μαρία Παπακωνσταντίνου

Διευθύντρια Ενεργοποίησης και Συμμετοχής Μαθητικής Κοινότητας

Η Μαρία Παπακωνσταντίνου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελευσίνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Αθηνών. Είναι Οικονομολόγος-Περιφερειολόγος με 15ετή εμπειρία στον Ιδιωτικό και στον Δημόσιο τομέα και τα τελευταία χρόνια εργαζόταν σε εταιρείες Βαριάς Βιομηχανίας της περιοχής. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια ενηλίκων σε Ιδρύματα Επαγγελματικής Κατάρτισης και έχει παρακολουθήσει Σεμινάρια Διοίκησης & Διεύθυνσης Ανθρώπινων Πόρων, Νομοθεσίας-Μισθοδοσίας, Ψηφιακής Επιχειρηματικότητας, Κοινωνικών Δικτύων & Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας. Είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Ζέττα Πασπαράκη

Διευθύντρια Παραστατικών Τεχνών

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία, Παιδαγωγική, Ψυχολογία (κατεύθυνση Φιλοσοφίας) στο Ε.Κ.Π.Α. και αποφοίτησε με Άριστα από το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Πολιτιστικής Πολιτικής, Διοίκησης και Επικοινωνίας» στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με διπλωματική εργασία στο Πολιτιστικό Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή Θέατρου Τέχνης – Κάρολος Κουν (Άριστα).
Συμμετείχε σε παραστάσεις αρχαίου δράματος και σύγχρονου ρεπερτορίου του Θεάτρου Τέχνης – Κάρολος Κουν, Εθνικού Θέατρου, Αμφιθεάτρου Σπ. Ευαγγελάτου, και άλλων θιάσων και ομάδων καθώς και σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές.
Εργάστηκε σε στούντιο μεταγλώττισης ως υπεύθυνη παραγωγής τηλεοπτικών προϊόντων και εκδόσεων, ως free lancer σε χορηγίες και χορηγίες επικοινωνίας πολιτιστικών εκδηλώσεων και ως αρθρογράφος θεατρικής στήλης σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. Συνεργάστηκε με δημόσιους φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις για τη σύνταξη προτάσεων και την υλοποίηση προγραμμάτων ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Εργάστηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού – Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού – Πολιτιστική Ολυμπιάδα, στην ΕΡΤ και στο Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου ως Στέλεχος Πολιτιστικής Διαχείρισης / Project Manager για την παραγωγή και προβολή μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων, φεστιβάλ και συνεδρίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και στην Εναλλακτική Σκηνή της Ε.Λ.Σ. ως βοηθός σκηνοθέτη.

Αθηνά Παυλίδου

Προϊσταμένη Πολιτιστικής Κατάρτισης και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων

Η Αθηνά Παυλίδου είναι μουσειολόγος και διαχειρίστρια πολιτισμού με διεθνή εμπειρία. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, με ειδίκευση κλασικής φιλολογίας και κάτοχος του Διαπανεπιστημιακού Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Μουσειολογία-Πολιτιστική Διαχείριση του ΑΠΘ & του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Έχει εργαστεί σε μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες (J. Paul Getty Museum, Los Angeles), στην Ευρώπη (Peggy Guggenheim Collection, Venice) και στην Ελλάδα (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) και έχει συνεργαστεί με πολιτιστικές εταιρείες (Peripatos Cultural Company) και εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΑΠΘ, Βρετανικό Συμβούλιο, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας). Οι κύριες αρμοδιότητές της περιλάμβαναν τον σχεδιασμό, οργάνωση, διαχείριση, υλοποίηση, προώθηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προγραμμάτων κοινού και ποικίλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων (διαλέξεις, ομιλίες και μαθήματα τέχνης, θεματικές ξεναγήσεις, συνέδρια, εντατικά εργαστήρια, σεμινάρια, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, προγράμματα για τη νεολαία και την κοινότητα, νύχτες μουσείων κλπ). Ασχολήθηκε επίσης με την εκπαίδευση και κατάρτιση μουσειοπαιδαγωγών, ξεναγών, εμψυχωτών και εθελοντών, την υλοποίηση σχεδίων ανάπτυξης κοινού, συμμετοχής της κοινότητας και επικοινωνίας, καθώς και τη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Horizon 2020, Erasmus+). Eίναι επίσης υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Τα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνουν την Ιστορία, τη Δημόσια Αρχαιολογία, τη Λογοτεχνία, την Ιστορία της Τέχνης και την Επιμέλεια Εκθέσεων, τη Μουσειοπαιδαγωγική, την Πολιτιστική Διαχείριση, την Ανάπτυξη και τη συμμετοχή κοινού και γενικότερα τον ρόλο των μουσείων, των πολιτιστικών ιδρυμάτων, έργων και διοργανώσεων στη σύγχρονη κοινωνία.

Ελένη Ρόζη

Ελένη Ρόζη

Γραμματέας Διοικητικού Συμβουλίου

Θεοδώρα Σουφλή

Στέλεχος Κεντρικής Γραμματείας

Η Θεοδώρα Σουφλή γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992. Σπούδασε Πολιτιστική Διαχείριση στο τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών και έχει καταρτιστεί στο πρόγραμμα Event Planning, Marketing and Management του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως γραμματέας σε εταιρεία εισαγωγών και εξαγωγών τροφίμων, εθελοντικά στην Ελληνική Λέσχη του Βιβλίου, ασχολείται επαγγελματικά με τον χορό και συμμετέχει σε φεστιβάλ ποπ κουλτούρας ως συνδιοργανώτρια και υποδοχή. Ασχολείται ερασιτεχνικά με την ποίηση και αυτή τη περίοδο σπουδάζει Τεχνολογία Ενδύματος- Σχέδιο Μόδας στο ΔΙΕΚ Γαλατσίου.

Ελένη Τεμπονέρα

Διευθύντρια Επικοινωνίας και Marketing

Η Ελένη Τεμπονέρα εργάζεται ως Σύμβουλος Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ με πολυετή εμπειρία στον ευρύτερο χώρο των Πολιτιστικών Βιομηχανιών και με έμφαση στις ειδικές εκδηλώσεις και στα Φεστιβάλ. Το 2006 ξεκίνησε την επαγγελματική της καριέρα, ως Υπεύθυνη Παραγωγής Ελληνικού και Διεθνούς ρεπερτορίου στη Sony BMG Greece, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε τη θέση Υπεύθυνης Επικοινωνίας στην εταιρεία διοργάνωσης μεγάλων μουσικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, DiDi Music. Από το 2010, συνεργάστηκε με σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς, όπως ενδεικτικά: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου Σύρου, Διεθνές Φεστιβάλ Animation – Animasyros, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, Heretic Production, ΔΟΜΕΣ Διεθνής Φορέας Αρχιτεκτονικής, Sports United S.A. & Lamda Development, Δήμος Χαλανδρίου, κ.ά. Παράλληλα, είναι υποψήφια Διδάκτορας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στις Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες συνδυαστικά με την Τουριστική Ανάπτυξη και την στρατηγική επώνυμης πολιτικής του τόπου. Είναι κάτοχος πτυχίου Ψυχολογίας (BSc – Ιταλία & Ελλάδα) καθώς και δύο μεταπτυχιακών τίτλων στις Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία (MSc – Nancy, Γαλλία) και στη Διοίκηση Υπηρεσιών (MSc, Αθήνα – Ελλάδα).

Ελένη Τζουνοπούλου

Διευθύντρια Υποστήριξης Διευθύνουσας Συμβούλου

Η Ελένη Τζουνοπούλου σπούδασε Πολιτιστική Διαχείριση στο τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών, με κατεύθυνση την «Διαχείριση Πολιτισμικών Πόρων» και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές με ειδίκευση στο Πολιτιστικό Management (MSc Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Από το 2010 εργάστηκε σε πολιτιστικούς οργανισμούς της Ελλάδας (Δημοτική Βιβλιοθήκη-Πολιτιστικό Οργανισμό Δήμου Πατρέων, Ν.Π.Δ.Δ. Π.Α.Κ.Π.Π.Α. Δήμου Ελευσίνας) ενώ μέχρι και σήμερα συνεργάζεται εθελοντικά με Μ.Κ.Ο., καλλιτεχνικά και πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, γύρω από την ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης και προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς, με σημείο αναφοράς τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών. Είναι μέλος του Πολιτιστικού σωματείου με την επωνυμία «Εταιρεία Συμβούλων Διαχείρισης Πολιτιστικής Κληρονομιάς –ΕΣΔΙΑΠΟΚ–», ενώ από το 2013 συμμετέχει ενεργά στον σχεδιασμό και τις προσπάθειες/ενέργειες θεσμοθέτησης του Πρώτου Πάρκου Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην Ελλάδα, το Παρράσιο Πάρκο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Πελοποννήσου, το οποίο σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία χαρακτηρισμού του ως προστατευόμενο τοπίο.